Tuesday, December 11, 2018

Geng Bawang....


Kunun tak nak bawang, tapi bila dah bos ajak bawang, layan ajelah, ya. Kalu tak layan nanti markah kena potong.

For me bos tak membawanglah more on terapi minda. My rakan bawang sedih. Sapa tak sedih, tak pepasal TH kene surrender asset RM19.9b just nak cover short RM4b. Saya pun turut berduka juga. Tapi sesungguhnya saya masih belum tergamak nak doa celaka kat pada sesiapa pun.

Iyalah bila dah jadi macam gini, doa ajelah yang kita mampu, kan. Nak buat apa? Saya berfikir, apa, yang boleh kita buat ea?

eh cop cop cop  Will, belum lagi acquired. Tak boleh ka kita turun beramai2 lagi kat KL macam hari tu tuntut jangan serender?


Dalam pada itu masih ada juga rakan bawang lain yang masih menaruh harapan pada Pakatan Harapan walau terang-terang lagi bersuluh pakatan memang kita semua sama rata, sama saksama, tak suka kalau Melayu Islam ni lebih.

Terang lagi bersuluh....  dalam pembayaran hibbah ini apa masalahnya? TH punya risk appetite tinggi, selama ni TH ok. Mungkin ada yang tak oklah, sikit-sikit. Kalau pasal labur melabur ni, pensyarah cina saya kata busuk-busuk pun paling rendah ko dapat 10% - 11%, tu waktu busuk, kalau waktu wangi? Trader semua tahu, tak de ruginya mereka. Kalau dah dapat 10% -11% hai takkanlah nak bagi 5%-6% pun tak buleh? Apa ke sampai nak menuduh pengurus TH dan Auditor terdahalu dah cook the book dari 2014-2017 sebab nak bagi hibbah kat pendeposit. TH orang Islam, yang sekarang di belakang perancanaan swap RM19.9 with RM4b un prudent reporting tu sapa? Tapi sebab saya sengaja ambil sumber dari Najib, yang betul jadi salah, yang salah jadi betul. Yang kafir diangkat setaraf Khalifah Umar AlKhatab, yang muslim dituduh ajen Yahuddi...

 begitulah ceritanya


Macam gitula bila kita terlalu sangat menaruh harapan dan masih dalam denial, penafian yang kita sudah tersilap pilih. Bos dia sendiri dan kawan dia yang memang sat lagi nak bergraduate dalam bidang forensik accounting, financial statement criminology ni dah cukup pakar, dia ambil entah pakar dari mana dari lidah Dap dap dap dap sebab nak sedapkan hati dia.

Dia sendiri kalau buka hati dan minda pun akan rasa macam yang saya dan bos rasa, tapi dia nak menumpang rasa pada lidah Dap dap dap dap dap, itu pilihan dia.

Saya? saya akan mula belajar beristinja dengan kertas lah. Nanti kalau Dap dap dap dap dapat semua, nak pi soping senang kalau tandas tak air pancut. Jimat air. Cleaner pun tak yah penat-penat lap lantai basah banyak-banyak kali.

No comments: