Tuesday, July 24, 2018

Solusi Sesat???

Buka FB pepagi bute, terbacalah feed orang-orang sastera ini. Rasa macam mau block sebab cukup sudah cukup dah, telahanku benar belaka. Mardhiah 10 : dot dot dot (budak yang kini bapak sastera) 0 hihi...

Kan Mardhiah dah cakap kalau UMNO tumbang tak mananya Imman Mahadi yang ganti ea. Lagi liberal dari UMNO, ada,lah he he... Hari ini Mardhiah seronok sangat baca feed orang kuat bos Mardhiah sendiri.... sapa bos Mardhiah? Dr Maszlee lahhhh..... hah sapa lagi, Dr Maszlee yang disebut-sebut bakal mengubah, membawa kita ke mercu gemilang, itulah. Pemikir hebat yang akan meletakkan Melayu merampas takhta orang barat sebagai bangsa meneraju dunia. gitu. Taulah bos saya Auditor gred JUSA, kasilah saya perasan jap Menteri Pelajaran tu bos saya. Kan saya duduk KPM nih! hi hi

Tapi ada juga yang marah. Marah begini sikit lebih kurang begini: "Zina, kondom, lebih mulia dari perkahwinan bawah umur?" btw sebelum saya berlalu lebih jauh. Komen marah ni bukan dari update Dr Maszlee, tapi orang kuat dia ZF Zamir share ada ntah sapa mamat punya feed. Kira kawan share kawan-kawan yang kita suka punya feed, kira "great mind thinks alike" aku support kau kau support aku, we are not alone in this la la land.

Marah mereka ini menandakan masih ada golongan yang menolak cara barat dalam menangani gejala sosial, ini. Apa gejalanya. Gejala kejadian anak luar nikahlah. If you asked me what is your solution pun, I would say condom, and other unwanted pregnancy prevention lah. Nak jawab apa lagi? surah Annur ayat 30, 31? Haa, itula hari tu aku cakap, surah tu, kau kata mana mungkin?

Jika kau tak mampu nak pagar diri kau, diri anak-anak kau dengan ayat quran, kau pagar ajelah dengan kondom atau pil perancang, iya dop? Sex ini kalu ikut kitab barat, ianya jatuh kepada keperluan, macam kita makan nasi, minum air, dan perlukan rumah untuk berlindung. Sex juga macam makan nasi, minum air. Lepas makan minum nak berkumuh. Lepas sex, kalau sangkut keluar baby. Kalau bahan kumuhan, pergi ke kolam kumbahan, kalau baby? I'm talking about the unwanted one, we have to have some sort of tempat tadahan baby.

If you asked me itu ajelah solusi saya. Saya kerja Penolong Auditor ok, bukan ustazah ajar baca quran. Mujurlah. Bayangkan jika saya cikgu mengaji. Macam mana saya mau inculacate the idea memagar diri dengan An Nur ayat 30 & 31 pada anak didik saya? Teaching them to embrace Islam in every aspact of their life? Memang susah

berbalik pada Mardhiah 10 : dot dot dot (budak yang kini bapak sastera) 0...

see... bertukar gomen pun solusi tetap tak bertukar, tetap kondom, alat pencegah kehamilan dan sikit hari lagi saya berharap menteri wanita kita yang penyair dendang-dendangkan sebagai wanita tukang selimut pemimpin sehebat Muhammad dapat sedia pusat pengumpulan bayi terbuang. Saya dengar ramai childless couple yang bersungut nak ambil anak angkat kena beratur panjang, ambil masa bertahun-tahun.

Apa pun kita tunggu jugalah suami menteri wanita itu selesai menjalani apa-apa jalan yang patut, bertanding pilihan-raya kecil dan jadi perdana menteri tidak lama lagi. kalau dia buat juga tempat kumpul bayi-anak luar nikah;-

Mardhiah 100 : dot dot dot (budak yang kini dah bapak sastera) 0

No comments: