Wednesday, July 4, 2018

LIBERAL SUDA????

Bila dah datang new dawn, new horizon, masi ada juga orang ndak mau mengucap "selamat datang", tak pada hal mereka-mereka lah yang dah rasa tak tahan lagi dengan regim yang lama dulu. Yang mereka kata korupla, itula, inilah....

Bila yang dibenci sudah pergi, kita ingat mesti dia happy,kan. Idokkkk, dokkk heppi dia. Dok heppi sebab lo ni kunun kata new dawn tu liberal, lah pulak. Adoooiiii anak, adik, mak aka mak cik bawang presiden Marhaban Taman, ni hanya bule tepuk dahi.

Iya, sapa lah plak dah liberal tu, kan? Tak kisah,lah..... ni ada cerita pasal kawan mak ni, bukan mak ea...

Kepala dia sentiasa ada music menyanyi, nyanyi, nak transfer ke musical note, nak pi skola music, naqibah kata main music haram. Nasyid ok. tapi yang dalam kepala kawan mak ni music rock---kapak--cintan-cintun-taman Rasyidah Utama. Macam mana tu? Nak tulis note, kena main gitar karan. Gitar karan haram kita main. Nasib baiklah Naqib, Naqibah selalu dok peringat main gitar karan haram.

Lagi sorang kawan mak,

tangan dia cukup pandai mengukir. tak suka ukir bunga, ukir-ukir keluar kucing, kambing, lembu belaka. Masa kecik-kecik, skola tadika, kawan duduk semeja dengan budak India yang suka bawa plasticine. Nanti kawan mak bentukkan lembu untuk kawan Hindunya. Ada budak lain marah gini "kau buat patung lembu, nanti kat akhirat, lembu minta nyawa, kau nak bagi ape?"

kan...

Nasib baiklah kawan-kawan mak ni ada kawan yang sering menjaga dan beri nasihat, itu ini, kalau tak pasti dah jadi artis liberal dah derang ni.

  "****

u see cerita di atas hanya rekaan. Well think like this lah, if you are given such talent, what would you do? I not saying all artist are liberal.... tapi begitulah bila "market" seni di dominasi dengan golongan yang not so, what ea? not so, ustaz, ustazah,lah. the chances you melarat, terapung dan terbuai itu ada.



Mujurlah bakat terbesar saya ialah tidur.

But still if i saw, or dengar komen so & so dah turn liberal, saya rasa, tak patut kita ejek dan canang,  dia dah liberal. Why not doa sajalah dalam hati dia pulang ke pangkal jalan. atau kita tegur dia secara bersemuka, personal,kan. sebab ada orang alim kata, kalau menegur secara terbuka, itu bukan teguran, tapi penghinaan.

No comments: