Wednesday, June 21, 2017

Minat Politik

Saya rasa minat politik tak apa, tapi berpolitik yang tak elok. Berpolitik pejabatlah. Orang yang minat politik macam saya tidak semestinya handal main politik pejabat. Saya memang tak pandai itu semua. Tak berminat. Kita tak mau menzalimi sesiapa atas perasaan kita yang kadang-kadang tu entah apa-apa tah. Infact saya sendiri pernah jadi mangsa politik pejabat geng baju kebaya. Tak ada apa hal pun. Saya tak boleh join derang sebab mereka semua nak berbaju kebaya dan orang gemuk macam saya tak boleh berkebaya.... well kalau kau nak pakai, ada aje baju kebaya saiz 3XL hehe...

Ok bebalik pasal minat politik ni. Saya memang suka. Lebih-lebih suka bila dah nak ujung-ujung mandat ini. Saya punyalah minat sampai saya add FB friend orang politik dan punyalah tak percayanya saya dia accept heeheheee...Satu itu ajelah saya sempat add. lenlain bila nak add dah penuh, dan bule jadi follower jer.

Saya baca update dia... kununlah agaknya nak tawan hati pengundi Sabah dan Sarawak, nak tawar kuasa autonomi pada mereka.... hurrmmmm Jabatan Audit Negara yang cenonet ini yang dah di janji-janji nak bagi kuasa ini pun tak dapat-dapat, nak bagi pada dua yang besar itu? Rentikanlah memberi harapan palsu,kan. Orang sana bukannya bodoh,pun.

Tak payah janji bulan bintang, janji yang simple-simple sudahlah. Satu perkara yang sukar buat pemimpin pembangkang nak tembus kubu sana, sebab ahli politik mereka tak macam kita. Rata-rata kawan-kawan saya kata mereka tak ada issue dengan wakil mereka. Derang tau ada red flags. Mana tak red-flagsnya, baru sepenggal jadi YB hidup dah mewah. Tapi itu bukan soalnya, sebab one of my friend komen gini "tak kisahlah berapa dia dapat, kalau dia dapat, dia share, jugalah. banyak juga tu dia balik kampung kasi tolong orang kampung walau dia dapat lagi banyak dari yang dia bagi"

bukti bergambar??? nanti saya korek-korek...

No comments: