Tuesday, June 27, 2017

CGPA AHMAD MASLAN

"Susahkan kalau CGPA kita ni 4flat. Kita mau mau mengayat pun disangka kita mau memperbodoh-bodohkan dia" luahnya kecewa... Saya cuma boleh angguk-angguk tanda faham, sedangkan saya langsung tak faham pun apa perlunya ayat mengayat ini.

Guna ayat straight forward kata "saya suka awak dan ingin menjadikan awak suami saya" kan senang? Kenapa perlu ada fasa mengorat, mengayat, berdating segala bagai,kan?

Ntahla. Saya pun tak faham. Lepas dia bla-bla-bla dah puas cakap, saya beritahu dia pelan-pelan suggestion saya. Dia terkejut dan kata saya gila. Memang saya rasa down gila, bila dia kata saya macam itu. Hurmm saya pun tak faham kenapa komunikasi paling berkesan straight forward lagi menjimatkan masa itu dikatakan gila.

Tapi tak mengapalah. Idea hebat, memang begitu, perlu melalui fasa gila. Mulanya orang kata gila, lama-lama orang kata ok, tak gila, tapi brilliant. Saya rasa buah fikiran saya yang ini, akan jadi begitulah nanti akhirnya. Dipuji-puji orang sebagai solusi yang bijak, jua akhirnya nanti.

Jumpa aje bujang sama bujang, hati rasa bergetar-getar, terus tanya "boleh tak kalau tuan jadi suami saya" Kalau dia pun sama-suka. Set tarikh sesuai, nikah terus,kan.

Kalau jawabnya negetif, cari yang lain. Kalau lepas tu tak bergetar-getar lagi, tak ada pulak orang tengok kita bergetar. Tandanya nak jadi sehebat Al-Ghazalilah tu, tak pun Mother Therasa, Ghandi,ka...Kita,kan--geng IQ Ahmad Maslan. Janganlah jadi macam Osama bin Ladenla pula... atau Dr Mahmud Ahmad,.. tak moh-tak-moh-tak-moh. Jangan pahat nama di wiki macam tu  ya adik-adik comel yang bijak-bijak ni...

Nota:
   Ini cerita rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan yang hidup atau mata.

No comments: