Thursday, May 30, 2013

Psiko kuat berangankah aku

Bila kita konfius, yang kita ni macam mana, sebenarnya dia senang, aje. Ada beberapa test personality yang boleh kita ambil. Tepat tak tepat tu bergantung kepada jawaban kita. Kan saya kata saya ni sebenarnya yang mana, type penghibur yang sentiasa mau lawa, lagi maukan perhatian, atau type yang tak kisah apa-apa, Einstain tak sikat rambut, Socrates gemuk…what everlahkan.

Saya Ogy Ahmad Daud yang terlalu ingin nak jadi Einstain??? Perempuan Psiko kuat beranganlah tu He he he….

Then I took the test. Bukan test sebab nak tau bebeno aku nih jeneh apa tapi masa tu kursus semua orang kena amik. Set soalan ini dibangunkan oleh pakar tempatan terkenal, Sidik Noah. Basically ada empat kelompok manusia….pentadbir, penghibur, pemikir dan pendidik, kalau tak silaplah. So I took the test, masa test tu most of us, dengan Hakim-hakim, majistret-majistret, pentadbir serta pembantu-pembantu mereka sekali, kebanyakkan mereka duduk dipersonaliti pentadbir.

Dan saya? yeay…pemikir he he he…


Aiii takkanla pemikir kerja kerani aje, kan. Mesti nih lagi saya diserang rasa gelisah.  Perempuan psiko kuek berangankah aku?

So senang cerita, nak test yang kita ni berangan ka tak, kita masuk sekolah balik jah....kalau doing ok, boleh lulus periksa dengan cemerlang means oklah,kan. takkanlah psiko kuat beranganlah pula,kan. Eh Ogy Ahmad Daud tu mungkin dia malas aje nak blajar tu, kalau belajar betul-betul ntah-ntah bule jadi Professor kut hah!...

And my conclusion is, you are what you think…if you think you’re a thinker, then you’re a thinker. To be a thinker, one must born with it??? High IQ??? It either you have it or you don’t??? Wallhualam. Saya bersyukur saya dilahirkan cerdas, so why choose to be perempuan psiko kuat berangan,kan. 

No comments: