Wednesday, May 8, 2013

DADAH

Denial (D)
Anger (A)
Depression (D)
Acceptance & Hope (AH)

DADAH

Benda kat atas tu saya ambil dari blog mana tah, saya pun tak ingat. Ni cerita lagi pasal orang yang dah kalah, tapi masih lagi dalam state of denial. Itulah dia Anwar Ibrahim dan penyokong-penyokong beliau.

PRU12 pun bila dia kalah dia kata ada MP akan lompat dan 16 September berlalu sepi. PRU13 macam itu juga dia. Diajaknya rakyat yang sama-sama tak boleh terima hakikat kekalahan untuk berhimpun ramai-ramai di Stadium, ntah stadium mana tah, tak taulah saya.

Saya pun tak berani nak ramal apa-apa pasal ini, kita tunggulah 16 September he he he, kut. Tahun berapa? hhhmmm ko tunggu ajeler!... angka 16/9 itu amat keramat sekali bagi pemuja wali keramat sang penyelamat Global saudara Anwar bin Ibrahim. Mungkin kali ini beliau berjaya, mungkin tidak. wallahualam.

Pun begitu dah ada cerita penyokong dia yang dah bikin kerani undi berkecil hati. Ceritanya macam ini:-

Seorang kerani undi bercerita pada saya yang dia sangat terguris bila seorang penyokong kuat Anwar menyangkakan dia tak sembahyang ketika menjalankan tugas sebagai kerani undi. Maka berlakulah pertikaman lidah. Bukan sahaja dia membayangkan yang itu, bahkan dia juga berfantasi kununnya kerani-kerani undi ini merosakkan undi, menghilangkan kertas undi dan macam-macamlah fantasi yang buruk-buruk mengenai perjalanan undi yang telah lalu.

Amboi kotor betul fikiran dia. Setelah dia rasa dia kalah, dia pun cakap begini, sikit lebih kuranglah:-

"Suami saya kerja ambil orang undi, duit dapat tak berapa sen pun"

Kawan terasa sangat tersindir yang dia sebenarnya mau mengata upah yang SPR bagi, tidaklah setimpal dengan penat kerja ditambah tohmahan liar pihak-pihak yang sangat percaya bahawa SPR itu sebuah badan yang korup lagi tidak berintegriti. Itulah dia mentaliti asuhan Anwar...bila dia kalah dia akan hina orang. Sampai suami sendiri tergamak dia kecil-kecilkan.

Reaksi saya....

kesianlah lelaki-lelaki yang beristerikan perempuan yang memuja Anwar siang dan malam. he he he...dan kalau Anwar jadi PM, pun, saya ok, aje. Saya dah masak dengan panglima-panglima penyerang-penyerang peribadi ni. Some of my friend wonder it could be the drug that I've consume in order to combat my illness...my be, my be not. alah ubat tu bukannya mahal sangat pun...SERinggit je sebutir, sehari makan 3 biji. he he, kalau Anwar jadi PM mungkin free terus kut.

eh correction 20 sen sebutir...so sehari 60 sen. taklah mahal mana, pun

No comments: