Monday, May 20, 2013

Alhamdullillah,


Minggu lepas pergi gedik-gedik jalani survey ntah apa-apa tah. Kisah pasal pasaraya, barang mahal, hypermarket bla-bla-bla….

Barang mahal benda perkara biasa, Negara menuju high end punya ekonomi. Mujurlah saya single dan otak pun walau pernah masuk wad mental, alhamdullillah so far so good, I’m getting healthier and I am doing ok in my study.

Barang naik, gaji aku pun naik, so what a heck he he he…

Tapi macam mana pula bagi mereka yang barang naik, gaji tak naik, anak makin hari makin bertambah. Maksud saya perbelanjaan anak. Dengan tuisyennya, dengan segala tok nenek perbelanjaan mereka. Makin besar makan bertambah,kan.

Jadi itu pasallah saya tak begitu kritikal sangat dengan mereka-mereka yang percaya kalau tukar kerajaan harga akan boleh turun. Keadaan akan jadi bertambah baik. Itu hak mereka. Ada pula yang fear jika tukar, keadaan akan jadi lebih buruk. Well, saya sudah 40, berapa lama lagilah agaknya saya mau bertahan. Ikut standard umur nabi lagi 20-25 tahun aje. Being single, no matter apa pun perubahannya, ia tidak membawa berapa banyak sangat perubahan untuk diri ini. I used to work with an international firm. Berkerja dengan bos Cina. Memang teruk, tapi taklah boleh bikin kita mati.

Kerja dengan Cina ni satu aje, jangan selalu sangat sakit. Itu aje.  Jadi buat masa ni, focus saya ialah kesihatan.  Turunkan berat badan, ambil pemakanan sihat dan belajar cara menangani stress dengan sebaik mungkin. Dan jika anda tanya saya, how’s life? I will definitely say life is good and getting better and better. 

No comments: