Friday, June 14, 2013

Selamat Pagi

Macam dah lama rasanya blog ini tak berupdate.  Saya macam biasa sihat walafiat. Cuma buat masa ini memang agak sibuk. Dengan lawatan auditlah, task-forcelah, macam-macam. Nanti Ramadhan lagilah sibuk. Mesin jahit sayakan dah baik, so this year I think I wanna jahit my baju raya on my own. He he he…

Lagi satu semester ini memang ada killer subject. To some of you mungkin paper finance tu kacang, but not for me. Masa saya kat MMU pun, tiap-tiap minggu ada kuliah dan tutorial, saya berpeluh nak dapatkan A. Saya tak taulah dengan mode PPJ sebulan 2x aje perjumpaan selama 2jam, bule ka indak saya score. I have to bukan work hard dah….have to struggle. Doakan saya berjaya.

At the moment saya masih pening-pening dengan my scientific calculator, nak meningat cara nak bikin inverse. Plus saya masih tergagap-gagap dengan pengiraan bon, mana satu saya nak bubuh kat denominator, mana nak henyakkan kat nominator…

So, kalau blog ini bersawang, pepafamlah ye, sebab tuannya tengah bergelut separuh maut dengan paper finance. Moga dapat A, moga pada masa depan buleh jadi financial planner yang glemer??? No no no joking/berangan  aje ni. Mostly those yang ada kat Bursa tu, budak muda-muda…tengah naik, risk seeker. Bila dah berumur macam saya we are no longer sukakan risiko, so chances for you to see me at the Bursa Saham Kuala Lumpur tu memang zerolah.


Ok chow dulu, wish me luck… ta ta

No comments: