Saturday, December 1, 2012

BOOT CAMP

Teman-teman aerobik kite


Saya ini jenis passive, couch potatoes, yang kuat berangan??? No, to be precise mak saya kata saya lebihkan tidur dari bersosial, make friend. Dan dari kecil lagi saya tak suka sukan. Sukan bikin saya rasa macam nak mati he he he….

Sampai masa saya di KDN saya rasa macam boring sangat dan saya pun gatal tangan isi borang pembantu protocol, sukan SEA Kuala Lumpur 2002 dan tak sangka pula permohonan tersebut berjaya. Tak sikit juga yang mencebik, namun tugas tersebut dapat saya jalankan dengan jayanya bahkan, tak sikit juga yang memuji bahawa saya ini seorang yang rajin. Kembang semangkuk.

Lepas tu saya join pula JPA3, sempat jugalah dapat elaun sebab bertugas jaga KDN buat sambutan hari raya yang dihadiri oleh orang-orang besar, termasuklah TUN M dan TUN Siti yang merupakan Perdana Menteri kita pada masa itu. Lepas-lepas tu bila balik kampung, saya kamcheng dengan wife ada sorang staff tempat saya berkerja dan si isteri ni tadi bertugas sebagai kerani di Jabatan Belia dan Sukan Negeri. Masa itula saya kenal aerobic-aerobik dan fitness ini, sampaikan bukan aerobic jah, berenang pun saya dah boleh.

Terbaru ni saya join BOOT CAMP. Memula tu memang hati risau semacam, ditambah pula tetiba jah lutut kaki kiri saya sakit semacam, rasa macam nak tercabut. Saya dah tawakal, kalau sakit tak berkurang, terpaksalah saya withdraw. Alhamdullillah setelah diberi doctor ubat sakit urat, rasa-rasa sakit pun beransur hilang dan dapatlah saya menyempurnakan sessi BOOT-CAMP saya yang pertama.

Ok jah, idaklah bermandi lumpur macam dalam TV tu. Cuma saya rasa agak mengah bila berlari mengiring, ditambah dengan rasa ngilu pada lutut menyebabkan saya rasa tidak selesa.

Pernah juga saya kena sound, beriadah sikit punya tekun, tapi badan macam itu juga. Mereka mau saya jaga makan, jaga makan. Itu memang agak susahlah. Tapi dalam 3 bulan kebelakangan ini (ntah apa sakitnya, tah… well nanti saya cerita eh)  memang saya jaga makan sikit dan so far, bila saya timbang petang tadi berat saya sudah berkurang sebanyak 6kg.

Selama ni saya beriadah pun bukanlah aim sangat nak kurus, tapi lebih sebab nak penatkan badan agar dapat tidur lena dari memikirkan benda-benda yang boleh bikin saya murung dan sedih. Hopefully iltizam saya menjaga makan ini tidak hanya setakat hangat-hangat tahi ayam aje. Doakan saya berjaya dalam perjalanan mendapatkan berat badan  ideal. Ta ta

adoiii ai mengah juga nak buek 20 reps nih he he he

ni kalu amik pakai kemere DSLR barula cun hik hik hik



No comments: