Monday, December 27, 2010

Jom Tawan Putrajaya

(stratergi Syiah Lalak)

Orang yang pro akan kata idealist, yang kontra akan kata fundamental. Tapi bagi Lee Kwan Yue, asal ko boleh terima DAP, fundamental akan berubah idealist. Menteri penasihat itu melihat darjah Islam dari sudut sebanyak mana anda boleh menerima DAP. Dulu Lee kata orang berkerubung labuh sebagai terrorist, tapi hari ini kalau anda boleh menghias kerubung anda dengan penutup muka berlambangkan roket, saya agak Lee tidak akan teragak-agak menukar penilaian beliau.

Dulu jiran saya ini, orang PAS bermazhab syiah Lalak. Saya hanya tau mereka ahli PAS berdasarkan pakaian isterinya dan uniform tadika anak-anak beliau dan mereka bercakap loghat Kelantan. Saya tak pernah tanya pun. Honestly pengalaman saya ditempat kerja dan di blogsfera bikin saya sedikit fobia dengan orang PAS yang idealist ini. Saya tidaklah tau mereka Syaiah Lalak. Syiah Lalak ini pun baru aje saya tau akan kewujudan mereka, sebab family ayah (pak long) saya Pas juga, tapi isteri dia suka ketawa dan ceria. Dalam PAS sendiri pun ada yang tidak menerima Syiah.

Kenapa saya kata mereka Syiah Lalak? Sebab anak mereka suka melalak. Ini sangat menjengkelkan. Kalau melalak aje masih boleh tolerate, tapi melalak sambil menedang-nendang pintu. Mula-mula saya fikir isteri jiran saya mengalami tekanan mental, stress, maklumlah cikgu. Cikgu orang pantai timur mengajar kat Melaka yang rata-rata mulut laser ini, mungkinlah bikin cikgu tadi stress. Itu pasal dia biarkan anaknya lapar, atau lapar susu tanpa diendah walau sedikit pun.

Namun setelah saya tau Syiah Lalak ini barulah saya faham kenapa anak tadi dibiarkan sampai begitu sekali. Sebab yang perasan, idaklah saya mengintai, tapi saya ini jenis cepat cam suara. Yang melalak itu sorang itu aje. Memang suara dia power habislah. Mungkinlah itu cara mereka mendidik anak tersebut agar jadi seorang pejuang Islam yang berani persis pahlawan-pahlawan terbilang Islam dari berbangsa Farsi. Bercita-cita tinggi, bersemangat dalam cita-cita nan suci, merampas puncak Putrajaya dari tangan boneka APCO, Zionist. Pada kita orang yang suka ketawa akan fikir alamak, Putrajaya punya hal, sikit punya ekstreamnya sampai sanggup "dera" anak macam itu.

Tak pernah kita fikir pulak kita pun terkadang tu jadi ekstream aggrasive untuk menyenyapkan anak yang menagis. Saya memang tak ada anak, tapi saya tengok busu dan anak-anaknyalah. Kalau menangis tu, udah dipujuk pun tak jalan, siap ko, memang kena belasah kasi dia menangis, melalak sampai puas dan penat. Next time sure serik punnya. Kita aggrasive untuk menghentikan tangisan, Syiah lalak ini pula secara fundamantelnya menggalakkan tangisan dan agaknya kalau anak tak nak nangis pun akan dibikin biar anak ini menangis kerana pada mereka orang yang menagis dekat dengan tuhan, orang yang menangis akan berjaya. Penulis tersohor penaja Syiah lalak mengatakan bahawa, kita kena banyak menagis sebab, CIA, Zionist takut kalau orang menagis. Jadi kalau anda lihat orang yang tak suka tengok orang menagis itu dan berusah pelbagai cara untuk membuat orang yang menangis itu ketawa, awas mungkin dia ajen Zionist.

Masing-masinglah ye. Cara orang nak menawan Putrajaya, satu nama yang ketika dulu jadi ejekan cemuhan dan macam-macam lagi. Hari ini Putrajaya jadi igauan semua. Macam-macam janji, macam-macam usaha yang dilakukan untuk ke Putrajaya. Dulu saya memang mau kembali semula ke sana, tapi bila dah baca akhbar Berita Harian semalam, eish tak jadilah. Kalau ada tempat yang lelakinya lebih tinggi dari perempuan kenapa pilih tempat dimana hanya ada 88 orang lelaki bagi 100 orang Perempuan?

No comments: