Friday, December 10, 2010

Hey, pi balik kampunglah

Peristiwa ini berlaku lama dulu, saya pun dah tak ingat trimester yang mana satu agaknya. Saya berehat di Masjid sementara menunggu kelas. Biasa Masjid ini milik budak-budak usrah. Kita non-member pun ramai gak lepas di sana, tapi setakat gitu-gitu, baring-baring sikit melepas lelah gitu. Kalau ahli masjid adalah segalanya untuk mereka, termasuklah tempat sessi kaunseling dan mengadu hal, waima memuji-muji mana pelajar lelaki yang ngetop gitu. Alah budak-budak, memang biasa tak tahan hati melihat jejaka yang mengancam beraksi, mesti mau bercerita.

Cerita yang mau saya umpatkan ialah pasal sessi kaunseling minah usrah. Saya anti usrah. Saya tidak meninggal usrah dengan rasa benci, tapi saya mula membenci institusi usrah bila kat opis dulu kalu usrah, ustaz macam dah tak de hadis dari perawi selain dari Ali. Saya Anti Ali, saya anti-Syiah? Tak saya cuma anti nikah Muta’ah. It happen to be ustaz penggemar Ali serta tongkat-tongkatnya sekali ini memang saya rasa macam ada something wrong. Opis mate sayalah yang kuat menekankan yang ustaz tu sememangnya mentel, tapi takut bini. Ustaz ini pandai berlakon. Sesama pegawai memang dia alim. Kurang ajarnya hanya berani dipamerkan depan kami pekerja rendah saje, sebab dia tau kalau kita kata dia mentel, dengan mudah orang akan percaya jika dia pusing cakap balik kata kitalah yang sebenarnya tergila-gilakan dia, dia tak layan, kita gila meroyan, kata dia gatal sebab kita sakit hati nak balas dendam.

Ok berbalik pasal minah usrah ini, terderalah dia. Iyalah ini MMU memang bukan tempat untuk orang macam mereka. I look at her attire, my god, I tak nak buat dosa kering, menambah benci lagi pada orang usrah ala-ala ahli Arqam kelas kasta rendah punya gaya tau. Selekeh. Aish, aku rasa mau rendam dalam kolam kasi mandi bersih-bersih, kasi sabun wangi-wangi aje rasanya. Saya sendiripun selekeh, but feel that I have the right to be slekeh dan berpenampilan macam Einstain because am good in Maths and calculation. But if you’re only good at poetry and reciting quran, pleaselah be propa sikit, be laram-laram sikit, if not, you married esok, your ustaz will end-up scribing website lucah without your notice, and yet you still think your ustaz maksum and menjerit-jerit memaki hamun perempuan-perempuan solid molid yang hobinya beraksi jalang depan web cam dalam rumah, bila tetiba ustaz minta izin nak kawen dengan budak muda sebaya anak sulung kamu.

Saya pun sebenarnya tak dengar apa biji butir percakapan minah2 usrah ini, tapi teruknya masalah minah ini sampai dia tak boleh focus study dek kerana telatah rakan sekeliling yang ahli-ahli maksiat, tak ingat dosa pahala, tak mendirikan solat, ingkar perintah tuhan, lagi berani mendedah-dedah aurat gitu-gitulah. Iyeka? Ntah saya kata saya tak dengar biji butir dia, saya dengar dia tak boleh focus study, puncanya? Saya reka sendirilah. Saja-saja buat fitna nak tambah dosa, tak moh taubat. Saja nak melepaskan sakit hati saya pada orang PAS, yang suka memfitnah orang. Ops tak fitnahlah, dia dapat wahyu tuhan kata ko ini dajjal . Prekselah sikit diri ko tu dulu Mardhiah, weh kot-kut memang ko ada ciri2 zionist agaknya tu. Ntah, orang kalu stress pi baca Quran, menangis ini ko pigi makan Mc Donald, pigi makan ice-cream Baskin Robin, pergi poco-poca, pergi swimming, pergi gym, pi karoeke, memang sah zionistlah tu”

Ntah saya rasa budak tu patut dandan dirinya, bersukan, beriadah, jalan-jalan, shopping, instead of crying and menuduh dunia ini kejam. Yes, dear kami di sini memang kejam dan tiada belas kasihan. Tidak ada tempat untuk orang lemah macam kamu. Taulah Melaka inikan dah jadi negeri Maju. Pergilah balik cari university kat Kelantan, Kedah, Sabah ka, Sarawak. Kat Sabah sana, mereka lebih rela tengok anak Sabah sendri tak de tempat penginapan, janji kamu orang semenanjung dapat tempat. Kat MMU ni, ya ya ya Hostel kita yang dalam proses renovation tu untuk anak-anak orang kaya Arab, orang kaya Afrika sana. Mau kemanusian, mau belas kasihan, kasih sayang, masuklah university kerajaan ya adik -adik ye. Sini tempat private mengeram anak Zionist. Itu pasal orang sini jahat-jahat, tak ada peri kemanusian.

No comments: