Wednesday, December 22, 2010

ADUN Hensem terkantol dalam Keretapi



Ceritera kali ini pasal seorang suami mengadu pada Tuan Guru bahawa isterinya digoda ka, mengoda ka, yang penting tergodalah sampai tak balik rumah selama 3 hari dan dijumpai oleh suaminya sendiri dalam keretapi, koc VIP lagi bersama seorang ADUN yang hensem dalam keadaan yang mencurigakan. Dia minta Tuan Guru hududkan isterinya tapi Tuan Guru suruh dia balik dulu sebab Tuan mau istiqarah dulu, suruh mai esok. Maka pada keesokkan harinya, datanglah suami tersebut ke kediaman Tuan Guru. Tuan Guru memberi tahu bahawa Allah telah ampunkan dosa zina. Suami yang tidak berpuas hati dengan keputusan Tuan Guru berceramah menceritakan pengalaman ini. Ceramah tersebut telah dirakamkan dan dimuat naik ke dunia maya.

Tak taulah mana satu nak percaya sebab dua-dua pun orang yang berimejkan Islam. Ops bukan dua, 4. Keempat-empat mereka orang PAS yang kita tau sangat taat dalam menjalankan ibadah. Bila sudah jadi begini, mau apa? Mengata Tuan Guru silap, menghakis kepercayaan dan baik sangka kita terhadap Islam dan Istiqorah. Mana mungkin orang macam Tuan Guru silap Istiqorahnya, melainkanlah orang macam kita yang selalu lalai dengan tipu duniawi ini. Tuan Guru sembahyang pun tak tinggal, tahajjud, qiamulalainya konsisten berterusan, bukan macam kita berqiamulail masa kursus, masa bina semanga aje.

Tak taulah heh, senang cerita kita cakap jah suami itu dah dibayar UMNO untuk menjatuhkan PAS he he he. Atau suami tadi dengki, dia tak dapat jadi calun, suruh bini dia goda ADUN hensem tu, pastu gitu2lah ceritanya, itu pasal Tuan Guru dapat alamat yang Allah dah ampunkan dosa ADUN tadi. Kira-kiranya ADUN tadi mangsalah gitu. Atau mau tingkatkan darjah imaginasi anda, Suami dan isterinya itu tu Trojan Horse UMNO. Orang UMNO jah kat Malaysia ni banyak sangat melantak duit haram, sampai sanggup lacurkan isteri sendiri sampai sanggup merancang konspirasi tahap tertinggi ala-ala Dajjal the Messiah sebab takut kebulur kalau hilang kuasa. Uish kete suami tadi toyota you, jangan marah. Muka tak hensem, tapi keta dia hensem. Tapi ADUN hensem lagi naik kenderaan yang lagi best, Keretapi Koc VIP, real lagi fantastic lagi romantik yang mengujakan tahap felem cintan-cintun bollywood gituhhh.

Wat do I think? Ntahlah. Yang I tau ADUN tu hensem, mengacam, ada potensi mengugat keimanan kita terhadap perintah Allah dalam surah An Nur ayat 30, 31 (dok negedit gambar tu berapa lama tah I dah belek tu...pandang sekali tapi pandang lama-lama ye ustadz ahaks)hik hik hik….Sesungguhnya kehenseman kamu itu ujian buat kami yang tak berapa cantik ini….hik hik hik lagi.

No comments: