Monday, January 29, 2024

Tebuk Atap (Part 5)

Sebagai orang Islam kita kenalah yakin setiap apa yang terjadi semua atas izin Allah. Dulu aku yakin parti Dak Ahmad tertanya kenapalah Dua Serangkai Sang Penyakau Negara tak ke dalam dan kalau ke dalam pasti dia orang TAKBIIIIRRRR. Tapi hari ni mereka sokong pula plan nak lepas kan penyakau Negara tu. Derang ni mudah je perkiraan derang. Perkiraan dia, antara dua kemudharatan. Mana lebih mudarat. Bang Non ka Sang Penyakau Tua. Itu dulu, tapi hari ini antara 2 keuntungan, mana lebih untung. Sakau Tua ka Bang Non. Dah teterang deme teguh di belakang 2 Sakau Tua, mestilah pilihan itu mendatangkan lebih keuntungan/milage pada mereka jika dibanding jika sokong Bang Non.

Jadi sebab sokongan tadi, si Sakau Tua pun gigih bercita-cita mau Tebuk Atap lagi dan lagi dan lagi. Tapi sampai hari ini masih tak berjaya. Apakah akan berjaya jua. Itu aku tak tahulah. Tapi aku dengar ada orang persint kejiranan, persint T20 Putrajaya le, ada yang tak moh isi PADU. Deme ni mesti percaya Bang Non dah tak lama dah lagi tu.

Itu le tu aku harap jugak Bang Non tu, Sabtu Ahad, or kalau lapang pergi le solat jemaah kat sesurau kat Presint yang ada kat kediaman dia. Dah tetua macam tu apa benda sebok le sangat pun. Takkan le Subuh pun tak dan nak Solat jemaah, kan? Bang Non kena make appearance sikit kat surau-surau sekitar Putrajaya ni. Itulah tu, aku ingat bila aku balik kampung nanti aku nak jumpalah sepupu aku atau tak Mariam yang satu ketika dulu kemain derang ni kata derang rapat dengan Bang Non, boleh calling-calling aje. Aku nak cakap dengan Bang Non " PM, tolong le mulain sekarang tolong bikin jadual solat jemaah kat surau keliling Putrajaya ni. 

he he

erk, bukan pakcik Dak Mariam dah masuk kem Atuk Sakau Tua ka? hadoooiiii baru berangan nak cakap dengan Bang NON.


 

No comments: