Tuesday, January 9, 2024

Tebuk Atap (part 2)

Bila bang Non dah tak magik, meh kita kenal pula sapa plak ni yang konon ada magik ni pulak, Iyalahkan kalau nak lawan magika macam Bang Non kenalah yang macam dia jugak, kan? Takkan le Din Lebam nak lawan Bang Non? Apa barang, kan? H2O, Bapak Dapi, Anuar Musa tu semua stok-stok dah berkarat lebam dah. Barang jual kat besi buruk pun tak laku.

Jadi kena bagi muka baharu. Sapa ke dia? Hah Itu menteri besar Terengganulah tu, yang baru ni dapat menang besar Parlimen Kemaman baru-baru ini. Saya tengok menteri ni pun dalam banyak-banyak tu, dia no oklah bolehlah. Dalam banyak-banyak pakatan pembangkan le. Not badlah kan, boleh diterima semua India, Cina ka boleh jugalah dia. Dia ni serupa Anthony Loke DAPlah, kita yang Islam ni tak le menyampah, kadang tu kagum pun ada.

Mujurlah YDPA tak moh layan puak-puak ni. Kalau tak habislah busuk nama si Ahmad ni. Bagus dan pandai betul YDPA kita,kan? Bior bang Non tu pelantaklah kau bior dia tadbir negara sampai habis penggal. Orang dah ramai mengeluh dah dengan janji palsu bang Non ni. Ni nak dibikinnya subsidi tersasar ni dengan PADU bagai, sampai PADU KPM kena tutup kedai, hah tak tahulah menjadik ke idak. Aku kalau aku boleh calling-calling je Bang Non tu, aku cakap je gini "allo bang NON, Singapore yang paling kukuh tu pun dah naikkan GST 10% mulai Januari ni, nak ngelonkan belanja urus negara deme, kita ni apa cerita? Ko sibuk dengan subsidi sedangkan yang patut kau buat ialah ----perkenal sistem cukai yang lebih efektif dan berkesan.

So apa aku nak kata, aku ramal, PN akan sapu bersih negeri-negeri majoriti Melayu. Yang cecempur macam kita ni akan caca marba dan YDPA terpaksa buat sekian kalinya campur tangan dalam pembentukan kerajaan yang baharu tu nanti. Drama SD cukup tak cukup akan berulang. Jika ini berlaku calon terbaik PM tentulah Ahamd Samsuri. Kalau kau ada otaklah. Kalau ko lebih nak berebut PM aku tak tahulah KJ dengan dak Sharil Alor Gajah tu pun kemain lagi. Jangan tidakkan apa yang akan mereka bikin, kan?

Apa pun kita tunggu sajalah. Kalau betul rezeki orang PAS nak jadi PM, jadi PM jugalah kome. Apa yang nak berebut-rampas merampas pun aku pun tak tahulah weeehhhh---Aku rasa kalau si Ahmad ni bebetul cerdik, eh, dia patut berbaik-baik dengan Anthony Loke tau--- itu lagi jalan senang dia jadi PM. Itu Bang Non dengan sotong Fizi tu dengan Pakatan Rakyat dah boleh campak je ke laut je. 

Pasal apa campak kan aje derang tu, aku rasalah bukan Anthony, je, semua orang dah meluat kalau tak Bang Non pun, meluat dengan Si Sotong yang tak habis-habis dengan data dia. Nak no akaun itu, akaun ini, ntah apa-apa nombor dan maklumatlah yang dia mau, soklan berjela-jela. Kita orang gomen ni dah jenuh dah isi borang, macam-macam borang, aleh-aleh tambah lagi satu borang yang soklannya hittuuuuu jugak yang ko tanya, aik, jenuhla aku nak ngisi borang. Kalau lepas isi-isi borang barang semua turun harga oklah jugak, ni, tidak macam gitu jugak mahal dia. sampai orang parodinya perkataan MADANI kepada MAHALDAHNI. Ko bayangkanlah tahap meluatnya rakyat sampai begitu sekali, kan? 

Tapi nak wat macam mana kalau Dak Ahmad ada makan racun besi buruk tak laku tu. Payahlah jugak, kan? Kalau racun besi karat tu kuat, boleh jugak tu dia naik PM tanpa ciom molot DAP,  tapi kalau ko naik, sebab makan racun, cepatlah kau mati.

No comments: