Sunday, November 27, 2022

Antara Pintu dan Al Gojo - Part 2

Update not so terkini:-

Pukul 11 lebih pagi tadi, Sultan Brunai dah sampai KL dan opkosle Bang Non dengan KSN sambut Baginda. Ironi Sultan drive Bang Non ke Putrajaya. Aku harap perbuatan Sultan ni akan mencairkan PN untuk join UG. Tapi dah lepas Asar macam sonyap iyo. Tunggu esoklah, baru aku declare PN kekal membangkang.


 YDPA suruh bentuk kerajaan Perpaduan (UG) depa nak jadi pembangkang. Macam aku cakap membangkang lagi senang dari mencadang dalam zaman ekonomi dah nak masuk fasa post-Covid yang akan meleset bermula tahun depan katanya. Kiranya kalau menang PRU akan datang, kira kemenangan yang tertangguhlah tu. 

YDPA dah cadang UG, Hud-Hud dah pilih Al-Gojo, tapi Hadi masih mau Muhyidin. Itulah ceritanya yang sebenar-benarnya sebab dia tak percaya Hud-hud tu Hud-hud ori. Pada Hadi Hud-hud itu Hud-hud konspirasi Dajjal. Kenapa aku berani kata Hadi kata Hud-Hud BN adalah Hud-Hud jadi-jadian? Sebab aku ada tengok orang pakat gelak kat Hadi sebab dia kata nak menang, kecikkan kemenangan. Bunyi macam orang gila,kan. Ada ke nak menang kecikkan kemenangan, nak menang kena banyak kerusi baru menang.

Yang menggelakkan Hadi tu tak pernah dengar nyanyian M Nasir, Tanya Sama Itu Hud-Hud. Kalau dengar pun bukan derang faham pun, kan? Maksud Hadi angka-angka Pintu-73 dan 30 ekor Margasatua tu hanyalah ciptaan Dajjal semata-mata dengan kerjasama Suruhanjaya Pilihanraya. Kiranya itu semua konspirasi meletakkan BN sebagai King Maker. 

Aku fikir balik kalau kau nak percaya teori konspirasi ni, brapa banyak bandan, individulah yang kau kena control, kan? Tapi tak kisahlah kalau Hadi benar, pun. Tak lama lagi mampuslah korang semua, Raja-raja Melayu pun akan gulung Tikar. Aku memang tak kisah, sebab macam aku cakap kalau aku tak tahan dengan bos PH, aku pencen je. Lagi aku tak kisah, tak risau, sebab kalau Institusi Di Raja Melayu gulung tikar mesti Melayu pakat ramai-ramai pilih PN pada PRU 15. WAF dari parti PAS akan jadi PM. Jangan Si WAF bergocoh dengan anak Nik Aziz udahla ya.

Tapi PRU15 ni kalau Pak Long yang aku panggil ayah masih ada, orang pertama aku nak minta maaf banyak-banyak ayah aku ler. Kenapa? Masa Hadi gaduh dengan Mat Sabu, Abang Mat tubuh Amanah, aku ada tanya Ayah, "Ayah sokong sapa? Bang Mat ka Ayah Cik" Ayah aku tersenyum simpul dan kata "Abang Mat" Aku masa tu memang kata dalam hati, "ayah ni dah kenapa?" Dalam hati aku memang cakap "ayah dah kenapa" tapi perbuatan aku memang sangat jahat, aku terus meninggalkan ayah macam tu je. Dia nak beborak lagi tu, tapi aku cecepat masuk dapur, lepas tu lama jugaklah aku tak nak bercakap dengan arwah. Tapi hari ni aku tahu kenapa Ayah pilih Bang Mat bukan Ayah Cik, sebab Bang Mat setuju/support YDPA, tapi Ayah Cik tak mau.

Sebenarnya kat Putrajaya ni aku percaya ramai bos-bos, staf-staf yang alim-alim tak renti sembahyang hajat agar dilembutkan hati Ayah Cik untuk terima UG yang YDPA cadangkan. Aku pun harap macam tu jugalah. Harap-harap sebelum Maghrib ni, PN buat U-turn.  Kalau masih ada waktu, buatlah, kalau dah besok orang dah masuk opis, Bang Non tak boleh tangguh lama lagi untuk umumkan barisan kabinet dia. 

 oh btw, kalau kau tanya Hud-HUD PRU15 ni ori ka tak ori, aku jawab, ada aku kesah? Kalau tak ori yang melokopnya Raja-raja Melayu, lagi 5 tahun WAF akan jadi PM, kalau ori, Abang Non Pujaan Hati Azizahlah memang power, berjaya menyatukan semua kaum di Malaysia di bawah Payung UG saranan YDPA. Apa gaduh-gaduh ni, kitakan fren?

No comments: