Saturday, October 22, 2022

Banyak Gila Perkara Gila Part 2

Saya ni nak kata emo tidakla juga, memang tak emo pun, tapi akan bebunyila kalu saya rasa macam ada cubaan nak momok-momokkan/laga-laga kan orang dengan team Pelangi kaum Luth tu. Bukanlah saya simpati ke hapa ka, tapi saya rasa kaum Luth zaman Nabi Mohammad ni ntahlah---

Gini ceritanya, saya masuk sekolah sambung sekolah peringkat teriteri dah berumur. Masuk sekolah dengan geng-geng yang boleh dipanggil anak. Budak-budak muda ni manale mau kawan dengan saya. Derang nak geng yang sebayalah. So, bila buat group tu saya tekonteng-kontengla dengan yang sama baya juga dan nak cukupkan korem, masuklah yang Pelangi lembut ni. Ada satu masa tu plak, kawan saya tinggalkan saya, saya memang terkontang-kanting sorang-sorang, untuk that particular tugasan, ntah macam mana tak termasuk pulak saya dalam satu group bebudak lelaki Pelangi Petah yang bukan sama kursus dengan saya. Owh btw, untuk subjek tu, kami lenlain kursus pun combine. Subjek Islamic Study,kan, semua boleh cantum-cantum gitu.

Itu le tu kije dengan bebudak gini senang hati, mak boleh di arah-arah je apa kau suka. he he he. Rajin budaknya. Yang kursus combine-combine tu, derang memang form solid membership, pergh aku tell korang, derang cakap omputeh ni berabuk geytuhhh. Derang ada 4 orang, sorang tu dapatlah kije kat Jabatan Gomen kat Putrajaya ni. Koooo dahsat budak tu, pemenang pingat emas ACCA kau.

Itu le aku bukan nak ngejek abang-abang, pakcik-pakcik, atuk-atuk sado yang macam perlekeh budak Pelangi ni, Sebelum ko pelekeh orang semak balik CGPA kau, kan? Pastu ko nak momok-momok orang macam ni gitu-gini, sedangkan masa sekolah dulu kau si Sado-sado ni, bila tiba jam periksa, markah kau cukup-cukup makan saja. 

Bila aku bebel pasal markah rendah, kau bagi alasan kau tak perform sebab awek asyik kacau kau study. Nak Depavali ni mak nak mencarut begini. Pundek korang lah,kan. Dah tertinggal corot masa study, dah lepas study, nak tuduh-tuduh orang geng nak hancurkan itu ini plak. Sebelum tuduh orang periksa diri sendiri dulu, kan? 

Malas nak layan geng-geng suka momok-momok, ni, kita kat opis kije bertambun, kalau dapat satu team dengan geng adik-dek-dek tak Sado, kita onzzz aje, janji kije siap. Malas nak pilih-pilih bulu, gomen pun la ni tak boleh nak memilih sangat dah, kalau asyik-asyik yang pemenang pingat akademiknya yang tak Sado, yang menang piala debat, sukan, lakonan dan nyanyian pun dia jugak. Dah markah dia paling tinggi dalam sistem Cari Kerja GOMEN, kenalah pilih dia jadi Bos. Dah tu emak ni kuli, mana orang bagi bos, tu, itulah bos emak, sado ke DEK-DEK ke, layanzkan, ajelah----

No comments: