Saturday, June 12, 2021

Tak Ble Nak Move On---Pompuan Terlebih Hormon Lelaki (Bawang Part 2)

Sorilah, macam tak ble nak move on lagi pasal bidio Bonda Datuk Prof Dr. Selebriti ni. Pasal saranan beliau agar wanita jadi bodo-bodo untuk dapat jodoh. Eh cakap agree, tapi tak agree ka? Memang agree apa dia cakap tu, tapi nak suruh bertukar watak bodo-bodo rasanya idakleeerrrr---

Orang lelaki le kena percaya se"rimau-rimau" pempuan pun bila dah jadi bini, ntah-ntah lagi bodo-bodo dari yang nampak bodo-bodo tu,kan? 

Before saya move-on, saya take bodo-bodo as bimbolah, kan. Gedik. Mengada-ngada. Tapi ada ustaz tu kata dia dah tanya Bonda Datuk, Bonda Datuk kata pempuan yang tak bertawadok. Tapi aku tetap rasa Bonda Datuk nak kata bimbo-bimbo tu sebona eh---

Dia gini ajelah saya setuju pasal lelaki takut dengan dengan wanita (saya tak nak cakap bijak, saya nak cakap wanita terlebih hormon lelaki, boleh,kan?) Mereka tak yakin dengan perempuan begini. Takut bila dah kawen nanti kena Queen Control (CQ). Benda ni tak salah lelaki gak, dah kita acik-acik bawang ni suka beno mencemoh kalau nampak adik kita, anak buah kita, dapat QC, kan. Jadi bebelum kawen ni off-course le pilih bini yang bodo-bodo jak, kan.

Lagi satu, pernah le bersembang dengan sekumpulan bebudak muda ni. Memang tak ble masuk pun sembang derang. Derang lelaki, saya sorang pempuan. Mana boleh masuk. Dah tu tajuk topik sembang dia Rosmah vs Hasmah. Semua pakat-pakat besok nak dapat bini macam Semah, tak nak Rosmah. Dia tak perasan ada sekor Rosmah jadian sesama derang, agaknya. Memang derang tak perasan tu, sebab saya layan derang macam anak sebab memang kalu kawen umur 18, 20, memang itulah baya umur anak sulung saya.

Derang cakap, saya dengoooo jak, dan saya simpulkan---Najib jadi perompak, penyamun sebab Rosmah jahat. Atuk baik sebab Semah baik. Kalau kau dengar percakapan derang, pendek, kan cerita, Rosmah ni ketegori pompuan terlebih hormon jantan leeerrr---nak jadi jantan, dah dapat laki anak KSN, tak puas hati, ceraikan, pi rampas laki orang anak PM, tu pun tak puas hati jugak, bila laki jadi menteri, dia lebih menteri dari menteri, lagi. Sampai bila laki dah jadi PM, yang PM sebenar bukan laki eehhh tapi dialah PM Malaysia pada masa tu.

Tapi itu cerita 5 - 6 tahun dulu, kut. Hari ni saya tengok dah ramai dah kengkawan pempuan pangkat adik-adik yang jeneh Rosmah ni menikah. Budak-budak lelaki ni dah sedar barangkali tu. Dia sedar apa? Ko banding anak Rosmah dengan anak Hasmah. Anak sapa yang lebih banyak buat onar kat Malaysia ni? Ngeri bak hang kalau tengok anak Nek Semah yang nama Marina tu. Tu belum kau tengok cucu dia, anak dak Marina lagi tu.

Tapi cuba kau tengok anak Rosmah. Baik anak laki lama, mau pun anak laki baru. Apa Playboy? Itu anak Najib dengan bini lama, kut? Kalu playboy normallah, lelaki kaya. Ini hat pempuan yang dok sokong pergerakkan songsang ni, tak ke pelik namanya tu? Hormon lelaki Nek Semah dah pergi kat dia semuanya agaknyalah tu.  Tu tak usah cerita pasal si Boboi Atuk lagi tu.

Masa bebudak lelaki tu sembang kutuk Rosmah, derang mungkin tak perasan agenda dak Marina, lagi kut, sebab masa tu tengah kecoh anak Rosmah dengan laki lama buat filem lucah. Tak padahal, felem tu memanglah melampau, tapi dari segi seni perfileman barat cerita tu ok jak. Bahkan dapat anugerah lagi, cuma tak boleh siar sebab katanya ada unsur-unsur anti-Yahudi. Tak sapa pun sedar filem apatah macam alien-alien gitu, (cerita Alien betina cari laki, sebab nak beranak dalam gua tu) anak Rosmah gak yang buat. Orang dok bising pasal lelaki Cina Malaysia harumkan nama Negara sebab bikin set gua tempat alien tu beranak. Sangat unik puji mereka, melangit-langit. Tak padahal cerita tu pun banyak juga si Alien tu telanjang. Nampak jantan telanjang, nampak jantan je lucut baju.

Masa tu, cerita orang buat filem telanjang lagi hangat, kan dari orang dok sokong lelaki kawen lelaki, pempuan kawen pempuan ni, so anak Nek Semah orang tak kritik sangat. Nanti ko tunggula lagi ke depan-kedepan lagi, tengok anak-cucu sapa lagi teruk, kan?

Saya bukan nak banding-bandingkan anak cucu sapa ok, sapa tak ok. Nak cakap satu je, janganla sangat kita ni telampau membenci. Benci sampai ko suruh orang tu bertukau watak sama macam engkau juga. Kalau dah semua bodo-bodo macam Nek Semah, kenapa Allah ciptakan orang macam Rosmah. Dia memang macam gitu, memang ramai pun pempuan yang terlebih hormon lelaki ni. Takkan nak suruh dia berlakun, tukar watak, kan? Engkau le reramai kena pandai menggayakannya, Kalau asyik nak pempuan bodo-bodo jak. Besok dapat anak pun bodo-bodo, buat ngabeh boreh iyo, ko jugak nanti bising-bising "ooowwww mana, mana lah pemuda-pemudi berotak yang kita nak jadikan pemimpin negara----semua dah bodo-bodo macam dak Boboi dengan dak Marina. Hah! padan muka.

Tapi jangan risau sangatlah. Bebudak muda ni derang memerhati tu. Derang nampak. Buktinya? Kan saya dah cakap tadi, kengkawan, level-level adik-adik yang terlebih hormon lelaki ni, dah ramai yang dah kawen dah. 

No comments: