Monday, December 28, 2020

Gossip-Gossip, Dulu, naaa

Hari ini break dululah cerita pasal Diet ya, kita membawang sikit pasal retis-retis negara. Oh btw, diet telur tu memang berkesan walau takle macam diiklankan, buleh turun 10kg dalam masa 2 minggu. Saya dapat turun 4.1kg je. Kira okla, jika diambil faktor umur dan juga dengan ujian makan-makan yang terpaksa dilalui. 

Ok berbalik pasal cerita retis ni--- retis manele lagi kalau tak retis popular Neloopa dan tunang dia si PU RIZZ tu. Tak payah citer panjang, surele korang dah tau punya cerita dia. Cuma la ni memasing berdebo jadi ka idak retis dua tu kawen bulan Mac ni. Cincin kat jari dah tanggal katanya--- 

Wallah hu. Kalau tak jadi memang as expected, akan ada dua puak, puak 1 penyokong PU akan kan kata Neloopa berkira, puak-puak dak Loopa kata PU Rizz ustaz gold digger. Ini akan jadi makin hangat. PU Rizz tak de masalah nak cari anak dara cun-melecun, lepas tu akan tayang GF/Bini baru yang lagi cun dari Loopa. Loopa hurmmmmm---susahlah Loopa nak cari lelaki sama-kaya-sama padan dengan dia. 

Kalau jadi kawen, dua retis ini berjaya jual produk memasing. Dan paling utama deme berjaya jual produk yang abstrak sifatnya, bukan tudung, bukan kuliah agama, tapi sesuatu yang memang tak nampak yang bolehlah saya tuliskan sebagai "ikatan kekeluargaan-cinta-ukhuwah-semangat-tolak-ansur". Inilah satu produk yang akan buat deme dua ni bertambah-kaya-lagi-kaya-hingga anak cucu. Kira Keluarga-Loopa-PU Rizz akan jadi macam keluarga "Kardashian" versi Islamik. Macam-macam fesyen line boleh mereka cipta nanti- dari niqab, baju-baby-baju-budak kecik-permainan budak kecik, waima senduk-kuali kalau ada tulis nama Rizz-loopa, berebut orang nak beli nanti. 

As a fan I memang dah muak cerita retis gaduh-gaduh ni dan memang hope for the second out-come, tapi tak taulah, kalau tengok perangai akak-adik tiri Loopa ni, macam deme plak lebih kuah dari sudu, kalau otak decision making dalam family tu aras-aras otak si Nabila dan si Ameera jer memang alamat punah kesudahannya. 

 Tak kisahlah apa kesudahan ceritanya nanti, sama-sama kita tunggu bulan Mac nanti.

No comments: