Sunday, July 23, 2017

Cerita Saya.....

Masih seputar cerita polemik sastera negara, Sastera seni kebebasan ekspresi diri VS Sastera untuk masyarakat. Saya pilih untuk MENINGGAL. Sastera bukanya satu-satu bidang jer dalam dunia ini, pun. Ada lebih banyak bidang lain yang boleh kita ceburi. Tak layak menyastera, tak bererti it is the end of the world.

Saya tidak punya keberanian untuk menulis kerna cinta saya tidak mendalam, atau saya tidak dicintai dengan mendalam?

Mungkin....

Periuk nasi saya ialah Perakaunan, Perniagaaan, Auditing. Sastera hanya hobi, suka-suka. Tapi dari suka-suka itula saya mengumpul kawan, dan kekuatan. Aneh, apa yang disiring-siring beri kamu kekuatan untuk mencintai Periuk Nasi sendiri. Satu bidang yang wow "cut-throat-full-of-stress" yang orang kata, orang gila ajelah sanggup ceburi bidang ini.

No comments: