Tuesday, April 21, 2015

Bahasa Badan

Biasa orang/kawan (especially mak saya) tanya sana ok? Saya kata ok. Tadi saya pergi ambil Baucar Buku 1Malaysia. Hari ini adalah hari terakhir. Yang teruknya saya tak bawa Kad Pengenalan. Kad Pengenalan saya bersama slip kebenaran menduduki peperiksaan. Dalam beg lain.

Bayangkan dah dua hari saya pergi balik kerja tanpa kad pengenalan. Ini bukan pertama kali saya buat kerja bodoh ini. Sejak belajar macam itulah saya lepas periksa kalau tak mau diguna kad pengenalan, berlama-lamaanlah kad itu bersandingan dengan slip tersebut.

Saya keluarkan lesen memandu. Pass ok, tak banyak cekadak, cuma achik tu komplen tulisan kocik sangat. Saya keluarkan kad kuasa saya. Bosar sikit tulisan no kad pengenalan. Wah sangat impress betul mereka dengan kad kuasa saya. Lalu bertanyalah salah seorang dari mereka macam mana kerja sini, ok tak. Saya kata okkkkk dengan nada suara dan sinar mata yang ceria. Mendung sikit wajahnya, mencerut mukanya dan menyambung tanya, "sana tak ok ka?" Saya berterus terang..."kurang siok, politiking" sambil mengherot-perotkan muka sendiri. Wahamlah dia dengan memek muka saya, cerah kembali wajahnya sambil berkata "Putrajaya Darul PKR". Semua yang ada tergelak sama.



Tepat pada waktu, saya nak ke Pesta buka, tengok mana booth yang ada offer pertandingan dan cuba.

No comments: