Saturday, April 4, 2015

Belangsungkawa JJ

Sejujurnya saya tidaklah “very fond” of JJ atau nama penuh al-marhum Jamaludin Jarjis. Masa di Firm dulu my Chinese buddy, sebut, Jakjis. Dia tak boleh sebut “r”. Kawan saya tu pun punyala tak suka si JJ, tak suka dia mengira cukai JJ, lalu dia suruh saya kira, tapi nama JJ tetap dalam portfolio dia. JJ ini kira notorious clientlah di mata mereka. To them he is orang kaya jadian-jadian aje. To themlahlah agaknya semua non-them especially Malay yang kaya itu semua jadi-jadian belaka. Greatness thrust upon them??? Kegemilangan yang dilonjakkan atas mereka, ops kami. But is JJ really that lousy? Biasa kita orang Melayu ni walau macam mana teruk pun orang tu, bila dah arwah kita sedekah fatihah, kita hanya sebut yang baik-baik sahaja tentang arwah…

Jadi sukalah saya share something dari Allahyarham, something yang berjela-jela, tapi yang saya suka ajelah eh saya share di sini. Saya dapat dari watsapp group. No, saya tak group dengan beliau. Kawan sayalah tu yang ambil dan share dalam group kami. Ok without further ado, let read apa pesan Allahyarham:-

So if you are not on the back nine yet, let me remind you, that it will be here faster than u think. So whatever you would like to accomplish in your life please do it quickly! Don’t put thing off too long. Life goes by quickly. So do whatever you can do today, as you can never sure whether you are on the back nine or not.
Saya tak pastilah jika saya back nine or not, back-nine, or non-back nine, saya ada satu aje wish yang belum accomplish lagi…iaitu berkayak. Saya tanya watapp group if they think saya boleh muat indak lubang kayak tu, one of them respond kata nanti boleh bikinkan customize kayak untuk saya. Cis! He he

Apa White Water Rafting??? Hmmm. Hmmm..hmmmm. sound interesting, tapi baik pi terapung kat Pulau Manukan dulu ek.

No comments: