Thursday, January 24, 2013

Politik Pejabat

(emel perempuan skitzo)

1st of all, Assalamualaikum, kak, apa khabar mu di sana?

Aku nak mai kecek kat ko, dakAAA kite tu la ni tengah paranoia. Nak roya’ yg dia paranioakan as if ada konspirasi memburuk-burukkan dia, menjatuhkan dialah or buat kata dia sendiri, pun nak padankan muka dia.

Aku tak tau le pula si XXX tu ada satu floor dengan korang. Si YYY kalu gi ke 12345, tidur umah XXX. XXX mungkin dia tak heran, sapalah XXX, kerani cabuk janda anak 3 yg geteks..Tapi dia risau ZZZ. Nama ko pun naik skali, kalau nama ZZZ disebut2, ko favour dakBBB sebab dakBBB, senegeri denganmu. Aku ni pun dengan menulis-nulis bergosip dengan ko ni, kalau dia tau, faham2 ajelah kan, aku pun sama favour dak BBBlah. Rasionalnya, negeriku berjiran dengan dakBBB, dan nenek-nenekku memang bercakap dalam loghat negeri dakBBB. Aku sendiri pun kadang2 terkucil lidah bercakap dalam bahasa itu juga. Tapi aku saja gatal nak cerita kak ko jugak. Ha ha ha…

Aku sebona eh pun ada buat dia sakit hati. Aku tak sengaja, aku tak tau dia ni anak orang kuat BULAN. Masa tu heboh2 pasal Haji Hadi nak masuk TV, pasal amanat Puaka tu. Aku cakaplah aku ringkas, sikit lebih kurang macam ini, “mana bule bagi dia masuk TV, as we don’t want to get sick just like him”. Yang berteori macam ni pun kenalan aku kat pejabat agama gak. Deme dah tau budak2 yg dihantar ke Mesir ramai yang obsess, sampai jadi disorder, sampaikan, apa namake namanya tu? Mengkafirkan sesama Islam? Menfitna orang itu ini, memutuskan hubungan silaturahim, dan macam2 lagi. Tapi tak taula kenapa mereka diam aje. 

Betullah tu tuduhan puak-puak BULAN tu semua orang kat pejabat agama ni dah jadi setan bisu, dah.  Berani cakap belakang-belakang aje. Depan-depan tak berani.  Kalau aku ustazah kat Pejabat agama pun, aku rasa aku pun 2x5 jadi macam tu jugak tu. Blakang jah berani, depan tak berani. Dlm kes ni, pun kalau aku tau dia tu BULAN...Sumpah, mati idup balik aku tak berani nak cakap lagu tuh. Betullah tuduhan deme tu lagi, bila dah makan duit gaji, campur2 duit denda pelacur, duit denda VCD lucah, duit cukai arak tulah dah jadi pengecut, tu.

Ok sambung balik pasal dakAAA 

Dia macam terpatung gitu. Stunt. Aku pun dah nak balik, aku kemas barang aku, aku chow,lah. Bila aku dah tak de…hah dia cakap. “he  budak tu, berani dia ngata Haji Hadi tu macam tu, dia tak tau Haji Hadi tu wali. Satu hari nanti tergeliat juga lidah dia tu nanti” dan yang proBULAN kata, salah-satu tanda kewalian Haji Hadi ialah dia sumbing, tapi tak sengau. Itulah dia kuasa kebesaran Allah katanya.adalah orang sampaikan kat aku. Masa tulah baru ku tau dakAAA tu BULAN. Yang tak berapa pro, plak kata... "Dak Mar  tu budak lagi,  tengok Haji Hadi pun tak pernah, manalah dia tau Haji Hadi tu WALI, kalau dia tau dia tak akan cakap macam itu"

Tapi so far dia macam baik aje dengan aku, mungkinlah dia mengambil kira pandangan staff dia yang tak berapa pro-kan BULAN sebab selama ni BULAN asyik attack SPY MAT BOND dan yang bercakap itu isteri MAT BOND….tapi dalam pada itu aku bet dia mesti akan buat kenduri besar if one day lidah aku benar-benar tergeliat. I sincerely hope tak ada benda yang tak baik akan berlaku pada saya. Aku pun tak nak gaduhkan berhala-berhala politik ni. La kum di nu kum waliadin.


Kalau deme percaya dengan mengagungkan Haji Hadi boleh masuk syurga, aku memang tak berani nak kata deme tu sesat. Sebab aku sendiri pun ada berhala aku.dalam ertikata lain aku pun 2x5 macam deme jugak. Pada aku, kita tak nampak Tuhan dan ada diantara sesetengah kita yang buta ini memerlukan sosok-sosok dalam tubuh manusia yang kita percaya dapat menghampirkan diri kita dengan Tuhan yang sebenar-benar Tuhan, yang patut disembah, tiada lain, melainkan DIA.

Aku pun dah tak dek benda nak story lagi dah. Take a good care. 

Ta ta
note:     i) siXXX hater dakAAA
ii)dakBBB pesaing (nemesis)dakAAA. DakAAA hate dakBBB pada pandangan dakAAA dakBBB dah rampas siYYY dari dia.

No comments: