Wednesday, April 4, 2012

AKU nak Jadi Raja


Kenalan saya bukan sahaja mengata so and so yang terlibat dalam industry hiburan pop tanah air ada hidden agenda, tapi ada lagi seorang tokoh agama pun dikatanya idaklah ada black hidden agenda, tapi apa tu, Wahabi, Salafi??? He he he… golongan yang tak sukakan keturunan Nabi.

Baiklah saya beri klue sikit pasal kenalan, atau saya suka kata ex-kenalan ini… dia kata dia keturuanan Nabi…so senong chite, dia merasakan yang ada konspirasi menjahanamkan dia. Dia sehabat Eistain, mungkinlah, sebab dia ada cakap dia pernah belajar di Oxford, tapi ntah mengapa, degreenya hanya dari dalam negeri aje. Degree in IT. Budak pandailah, boarding school MRSM. Cream of the crop. Kira one day who knows dia bakal menang hadiah Noble untuk Malaysia.

So forget about dia punya genius dan kebolehan dia, mari saya cerita apa yang saya rasa  tentangnya. Dia rasa ada konspirasi menjahanamkan dia dari cemerlang, dan penjahanam itu terdiri dari mereka yang bencikan Nabi, iaitu yahudi, dan juga aristocrat Arab yang bimbang terlucut kuasa yang ada. Ya ya I know, I know, I know, kat Malaysia ini mana ada Arab dan Israel, dan 2 orang tokoh yang slalu dia sebut-sebut sebagai orang jahat itu dua-dua pun Melayu…psstt, saya come into a conclusion yang dua Melayu tadi, tali-barut pembenci keturunan Nabilah tu he he he…

After bercerita-cerita, saya jadi fed-up dan letih emosi melayannya, fed-up bukan pasal tak percayakan ceritanya, tapi saya tidak mau diheret dalam permusuhan dan rasa benci yang cuba diciptakan. Saya mula berfikir Yahudi dan Keturunan Muhammand itu berasal dari Datuk yang sama, yaitu Nabi Ibrahim. No doubt mereka mewarisi gen IQ yang tinggi. Mereka sepatutnya berbaik-baik, lupakan persengketaan lama, duduk semeja menyelesaikan masalah yang melanda ummat akhir zaman. Bukannya mengajak kita masuk “kem” dia dan lawan pemimpin kita, rampas kuasa dari pimpinan yang ada sebab kununnya yang berada di atas sana turut ada saham konspirasi menginaya dia, keluarga NABI??? Bior benar, yeop. Saya get very angry bila dia kata sepatutnya jadi Raja di sini, ialah keturunan dia. Ko nak jadi Raja, ko pegi balik Tanah Arab, atau tanah xxxx sana bule. (dia kata dia keturunan Nabi Muhammand yang kawen dengan Raja xxx, Raja xxx aje yang betul, raja 14 yang ada hari ini bukan Raja betul, tapi perampas). Hangin satu badan makcik dibuatnya tau!Nabi sebar Islam ke merata ceruk rantau, tak pernah minta jadi Raja.

C’onlah if you are destined to be great, you’ll be great. No need to tell the whole world about plan and conspiracy against you. Sometimes I wonder if Einstein keep complain to his friends about so many so and so were scheming against him. I bet his girl-friend and wife will end up in an asylum if they keep on hearing so many so and so want their beloved to be a dead meat ha ha… But then again if He, Einstein keeps on complaining, he doesn’t have enough memory to write the relativity theory and besides, his wife and his girl-friend were mentally ok. Apa, his son turn out to be crazy??? Einstein must be confiding in his son about all THE nutty-grrity little thing, aha!

So cerita pasal saya dan kenalan tadi pun berakhir dengan pergaduhan yang maha dahsyat.  Kadang-kadang itu saya semacam eish meluat dengan dia pun ada juga. Apa nama keturunan Nabi macam itu? Setiap kali terlintas fikiran macam itu saya istigfar banyak-banyak, jangan sampai satu orang budak bertuah ini, sebut Keturunan Saidina Ali dan Fatima, saya benci. Kita sepatutnya mendoakan kesejahteraan Keturunan baginda.

Kita juga patut mengaminkan doa yang  sebegini “wahai, tuhan kami! Berilah kami beroleh isteri-isteri dan zuriat keturunan kami, perkara yang menyukakan hati melihatnya dan jadikan kami imam ikutan bagi orang-orang yang mahu bertakwa”

Saya kira doa macam ini orang Ajam pun buleh baca, dan tuhan qabul, bukan eksklusif untuk keturunan Nabi Muhammad sahaja. 

No comments: