Monday, December 19, 2011

PARADOX


Minggu lepas sambung hingga ke minggu ini heboh pasai Anwar buat cerita kunun Tun M yang mohon bantuan luar dan dia yang hero, tolak bantuan tersebut. Kemudian Tun pohon lagi lepas dia masuk penjara.  Maka puak-puak yang dok harap sangat UMNO be Endlah, pun menyeru-nyeru Tun supaya menghentikan fitna.

Keluar pula cerita kunun Tun Mlah sebenarnya anggota Freemason. Freemason ini sekumpulan orangg elit yang memuja dan membawa agenda syaitan yang mereka panggil sebagai Lucifer. Kunun musibah yang berlaku, aib yang menimpa semua adalah “rancangan/konspirasi/idea/mastermind”  Lucifer yang digerakkan oleh Tun sebagai wakil pelaksana di bumi Malaya ini. Kalau anda gemar tengok cerita-cerita syaitan, agak-agaknya kan ntah-ntah Lucifer ini sudah meresap/ meminjam badan Tun.  Memang nak pecah-perut gelaklah kalau memikirkan kemungkinan yang sebegini.

Tapi buat kata orang pun kalau dia datang dari kerani cabuk yang memang tiap-tiap 4 bulan sekali jumpa pegawai kesihatan mental ko bulehlah kata aku dah gila isim dan sebagainya. Tapi kalu ianya datang dari seorang yang highprofile macam Anwar, sungguh tak kenalah jika kita merendah-rendahkan individu/personality yang sangat tinggi seperti beliau hingga ke tahap itu. Maka untuk menunjukkan kita ini bangsa yang beradab, terpelajar lagi bertamadun tak kurang tingginya juga, kita kata ajelah emosi, isu yang ditimbulkan oleh Pemimpin tertinggi pembangkan itu sebagai PARADOX.

Sama ada kita mau percaya atau tidak akan paradox ini satu kenyataan, terpulang. Bagi saya yang tengah teruja nak sign SBPA dan sakit hati dengar cerita kunun saya masih tak dapat lagi pegang borang opsyen yang sepatutnya saya pegang hari ini, sebab presiden CUPECS nak jumpa PM dulu, mestilah saya akan menyakini apa yang saya baca dalam artikel ini bagi membolehkan saya berkerja dengan tenang, gembira dan aman.

Bagi nak sedap hati saya cakap sahajalah dalam hati itu paradox-paradox tu untuk orang makam-makam tinggi, kasyaflah tu. Saya ni cuma dikurnai Allah pandangan yang kasar-kasar aje. Paradox-paradox, memang saya tak nampak. Saya nampak dalam video lucah itu muka iras Anwar, dalam lif pun muka iras Anwar, dalam video yang menari-nari gelek sakan pun iras Anwar, yang menyanyi-nyanyi  itu pun memang sah Anwar. Kalu ada yang berhujah itu bukan Anwar, tapi lelaki yang serupa, atau pakai topeng mission impossible itu saya tak boleh nampak ke tahap itu.

Untuk itu saya berdoa moga saya tak mati disambar petir, atau ditimpa hujan batu kerana tak mampu nak mempercayai kemungkinan benar paradox yang dibawa oleh seorang pemimpin negara yang diangkat oleh isterinya sendiri sebagai Pemimpin Anugerah Tuhan.  

No comments: