Wednesday, September 15, 2010

Fikirkan yang indah2 2

Orang kata jangan panggil dia first lady…sebab first lady kita bukan dia, tapi bini Agong. Suka ati sayalah nak panggil apapun sebab yang kata First Lady tu bini Agong jah, memang kita kenal, hati dan usus dia yang tak rela, tak pernah redha duit cukai yang dia bayar tiap-tiap bulan kat LHDN dibikin bayar elaun Agong-Agong dan Sultan-Sultan. Tabiatnya juga memang kita kenali suka melaga-lagakan orang pantang ada peluang.

First Lady memang misterius, gelap, hitam dan devilish…macam Medusa, but she’s even worst then Medusa, macam Mona Fandey??? To some of uslah, to me 50-50 sebab saya ini jenis sketikal perlu banyak bukti lagi.

Bila ada kematian tragic yang mengerikan, macam yang terbaharu ni, nama-nama perempuan lain mula-lah timbul semula, Altantuya, Mustakizah, Norita, aduh macam-macam cerita sadis dan ngerilah. Tapi kalau saya percaya, cerita-cerita gelap, negetif macam ini samalah macam saya percaya yang Allah tak makbulkan doa-doa saya. Ya saya minta kita dikurnai dengan pemimpin yang adil, baik dan macam-macamlah yang positif dan juga minta dihindari dari pemimpin zalim kejam lagi songsang. Pendek kata minta Allah lindungi kita semua dari macam-macamlah benda yang negetif.

Saya percaya bukan saya saja yang berdoa sebegini, ramai lagi yang doa sama macam saya. Cerita-cerita karut macam ini memang meresahkan hati, sebab kita semacam percaya ntah apa-apa yang kita nak percayalahkan. Masa depan bergantung kepada kepercayaan kita. Dari fikir benda negetif lebih baiklah menstimulasi minda pada benda yang baik-baik dan positif. Fikirkan yang indah-indah macam foto di bawah ini:-

No comments: