Wednesday, February 21, 2024

Aduhai Sang Kelembai

Dak Kelembai tu tak sudah-sudah dia hari-hari serang KAN kami. Aku idakla kenal KAN, pun. tapi aku rasa peliklah pulak kenapa KAN yang dia serang bagai nak gila. Bila aku berangan kunun tak makan ubat, aku rasa ni salah satu strategi yang sebenarnya bukan nak bunuh KAN, pun tapi nak bunuh "MELAYU" penjawat-penjawat awam Melayu yang beragama Islam.

Bila kita link pulak, Kelembai ni dengan geng-geng atuk boleh fahamlah kut Geng ATUK marah kena "serang" dengan SPRM, habis semua Melayu nak di bunuhnya tu teori aku. Tapi ada pulak yang tak boleh terima benda ni. Kata mereka Kelembai orang PMX. Aku tak nak gaduhlah pasal tu sebab Kelembai ini paid blogger, sapa bayar tinggi orang tulah dia follow. Kalau PMX nak marah, nak bunuh Melayu pun ada nak kata ada logik tu, logiklah kalau bagi puak-puak yang kata PMX ni barua IMF, FBI bagai semua.

Lantak kaulah tapi kau Melayu kena sedar dirilah ramai cemburu dengan MELAYU ni apa pasal, memula bila aku tengok diri aku, aku rasa aku/MELAYU ni paranoid la tu. Iyalah kan ada MELAYU yang fefeeling dia susur galur Katurah bini Nabi Ibrahim, yang tak tercatat dalam Quran tu. So, dia rasa akhir zaman nanti dialah orang Kuat Mehdi hah gitu. Tapi bila aku tengok Anak-anak Sultan Pahang yang dulu YDPA tu, aku rasa ada logik MELAYU ni memang boleh pimpin Dunia nanti. Gabung pulak dengan Anak Sultan Berunai hah memang kita tengok memang well plan betul mereka ni. Nampak hah kalau gitu gaya nak takluk dunia memang boleh kalah opa-opa Korea tu.

Oklah tu, tak kisahlah dema cantik, tampan, cerdik sebab darah campur Eropah. Pan Asian. Tapi se Pan-PA ASian bini dak Marten pengeran Brunei hari tu, kawen ada gak adat khatam Quran. Idak le macam engkau kawen buat majlis berinai yang ntah-apa-apa tah, kan.

So, kalau tengok MELAYU lagu tu hah memang patutlah orang-orang benci Islam ni beriya-iya serang orang Melayu, kan? So kau yang Melayu ni pepandailah bawa diri. Beradap sikitlah. Walau kita ni cabuk-cabuk je.

Pasal dak Kelembai tu, biarlah dia. Pasal Dak KAN pula, sedo-sedolah diri tu, kalau dah terpalit dengan macam-macam benda, eloklah ko undur diri je. Ada ramai lagi Melayu hebat yang boleh ganti kau. Tapi tak tahula kalau teori kunun Kelembai ni orang PMX, KAN pun orang PMX jugak. PMX orang FBI/IMF yang tugasnya hancurkan MELAYU, (aim dia lepas ni lantik KSU, KAN, KSN orang bukan Melayu) sebab MELAYU tak guna. tu aku tak taule. Dosa je menuduh. Tapi logik/plot penuduh gini:-

PMX, KAN, KELEMBAI itu semua pupet IMF/FBI/Amerika:-

PMX lantik KAN yang lakinya lebih sudu dari kuah tu, supaya senang KELEMBAI serang KAN. KAN buat-buat keras hati, buat lagi perangai jelek-jelek agar KELEMBAI banyak benda nak BAHAN KAN/MELAYU. Last-last satu persepsi bahawa pegawai MELAYA tak guna akan terbentuk dan lepas ni tak payahlah ambik bebudak MELAYU kije gomen ramai-ramai. amik jak CINA, India masuk gomen. Kalau CINA, INDIA tak mau sebab kije gomen gaji kecik, ko amik Bumi Sabah Sarawak yang Non-Muslim kije gomen.

Tu plot-twist dia.

Lantak korang le. Ko yang Melayu harap sedo diri. Yang buat plot twist ni pun jenis MELAYU haram jadah jugak 2x5 KAN, cuma haram jadahnya beza. Jika KAN suka/love laki yang lebih sudu dari kuah, haram jadah jenis ni, nak masuk politik dia takut tapi gemar ya amat menganalisa politik, yang kadang-kadang ntah apa-apa tah hasih analisa dia/kije malas/perangai berangin-panaz baran bla bla bla....Sapa orang tu? Orang gila sama macam aku jugak agaknya----he he he.

Cuma beza, aku gila makan ubat dia gila tak makan ubat, duduk umah berangan bukan-bukan. Kalau dah macam gini pandai dia mereka plot-twist itu ini, kalau takut masuk politik, jadi penulis tele-novel politik pun bagus, juga kan? Tapi biasalah Melayu jenis macam ini lebih suka gebang dulu di kedai kopi, kini di cafe net dan pelbagai. Plot tak de lain melainkan, itulah dia semua jeles MELAYU nak bunuh MELAYU. 


No comments: