Thursday, February 15, 2024

Kisah Nyamuk dan Kelembai

Minggu ni heboh cerita bos besar aku keteguran dengan Sang Kelembai. Adakah bos akan jadi batu tak lama lagi? Beriya-iya dia menyerang bos kita. Bos tu pun satu memang itule perangainya. Nama je asal dari Integriti tapi langsung tak berintegriti. Kalau dulu heboh bini lebih sudu dari suami, tapi kali ni terbalik pula. Tok laki pulak yang over-over.

Aku tak kisahlah benda tu, tapi aku heran kenapa Kelembai atuk beriya-iya serang bos aku disaat gomen bagi award telco ke Vincent Tan. Hah tu Vincent yang kena pancung dengan Dak Mentot tu. Lagi satu aku nak luah rasa tak puas hati aku kat sini, kenapa baik si Kelembai, si Raja Putar, bloger-bloger ganyut yang ghumah kata pegi, kubur kata mari ni suka serang orang Melayu jeeerrr----

Tetiber pagi ni aku sengaja tak makan ubat biar aku gila sikit. So otak aku yang mereng ini mengata bahawa serangan ini adalah atas arahan Atuk. Atuk kau kalau dia arah je nak serang so and so, orang kaya kat Malaya sekeliling dia, akan ada je titik bengek yang boleh dia bongkar-jadi tunggang terbalik, mesti terbalik punyalah, kan. Tapi dia pilih buka aib orang Melayu je. Tak pernah pun blogger upahan dia kacau Tony Frenandez ka, Vincent Tan ka, Goh Tong ka, tak, kan?

Kenapalah nyamuk Audit tu juga yang mereka beriya-iya serang tatkala (aku ulang lagi sekali) tatkala Vincent Tan melalui Redtone Digital dapat project berjuta ringgit. Redtone tu bagus sangat ka? Mazli Mentot dah cantas YES, naik pulak Redtone. Ntah apa jenama cap ayam Redtone ni pun kita pun tak nak pakai aiihhhh Redtone, gomen pulak sibuk nak pakai. Tak nak pakai tu bukan le sebab Redtone tu apa ke, tapi sebab Redtone berkait dengan Vincent, dia jadi macam Vincent tukan kroni, syarikat kroni meniaga mana ada kualiti barang derang. Dah ada bad repo tau orang kroni-kroni. Sebab apa, layaknya orang macam dia ni jadi banduan je, duduk dalam jel sana, tapi bebas jadi peniaga, banduan jel, kalau meniaga, manalah tau apa itu makna jujurkan?

Ok berbalik pada otak gila aku, tentera Atuk serang nyamuk Audit, sebab nak tenggelamkan isu Vincent, so now ni orang Opis aku sibuk dengan Nyamuk ni, sampai tak sibuk pun pasal Redtone. Aku ni pun tertau pasal ni sebab la ni aku tengah ngaudit DELIMa, pelantar yang ganti FrogVLE tak Vincent yang totally hancur itu. Maksud aku saja tu si Kelembai tegur Nyamuk, takut Nyamuk kacau gajah yang sedang tidur. Eh kau tau tak, kalau Namrud tau dia akan mati ditangan Nyamuk, aku rasa dah tak de specis nyamuk wujud di bumi ini. Habis Namrud bunuh, sebelum nyamuk masuk dalam telinga dia. 


No comments: