Sunday, October 15, 2023

Back To School part 2

Berjaya jugak derang buat tema tu. The truth is ada yang cerita somi dia sendiri skeptikal yang semua akan participate pakai baju sekolah pada hari tersebut. Opkos le somi dia kata aik "kak Ma pun 2x5 jadi budak skola gak!" tekojut dio---

Derang ni saja suka-suka sronok-sronok. If you tanya Ai sronok tak, no commentlah sebab penat travel dari Kuala Terengganu pun tak hilang lagi. Ai layankan aje derang tu semua. So, idakla kuar perangai terkinja-kinja bebudak sekolah tu, kan? Tapi kengkawan opis mate Ai memang happy. Ada berangan anak PM lah, anak Menterilah kelakau dema gaduh-gaduh main tarik-tarik tudung pun ada.

Pendek cerita memang glemerlah kami hari tu, tak caya cer tengok video bawah ni, hah kan, ramai hesteria tu tengok kekita pakai baju skola--- kih kih kih kih---- 



Tapi tu ada gak ceritanya bila memansing dah mengupload gambar / bidio memasing kat soc Med, ada yang mengata-mengomen "tak membazir ka, bla bla bla----" ada yang komen "bergembira/seronoklah sementara boleh seronok tu---" bunyi ada nada-nada iri kat situ. Itu cerita orang memuda. Cerita saya tak de orang berani komen pun. Tak kisahlah orang nak komen dah tetua tak sedo diri pun lantaklahkan. Kita hanya memeriahkan suasana je. Wajar ke tak wajar tu terpulang. The truth is Ai memang penat sangat nak pikir pasal bebenda tu semua. 

Lepas program bebaju skola tu, saya dan kengkawan aqua-robic saya merayakan Hari Sukan Negara di Tanera Hotel sana. So, pendek cerita memang saya tak de masa dan kepenatan untuk fikir bebenda pasal apa orang nak kata, ada orang iri, ada orang sakit hati, ka kan? Kelompok saya hari ni jenis main sambut aje apa boleh sambut. Kita kije gomen, we go with a flow. Lumrahnya orang gomen gini. Nak wat macam mana, kan? Follow ajelah. Besok dah pencen bolehlah ikut apa saya suka, selaras dengan umur kita, tak gitu?

Meh saya belanja lagi gegmbo bebudak skola jadi-jadian dan bebenda yang derang makan hari Jumaat (13.10.2023) yang lalu.


I am too tired to enjoy all this junkie

The marsh mellow look tempting, but I choose nasi instead.




No comments: