Saturday, December 24, 2022

Mengumpat Lain la Pulak

Hari ni nak ngupat selain PM10, tapi masih ada kene-mengena dengan kerajaan pimpinan PM10. Kan saya cakap orang gomen boleh sujud syukur kelegaan bila minggu lepas PM10 dah dapat undi percaya, rupanya masih belum lagi tu. Khabarnya geng-geng AbahCow masih aktif mengintai peluang merampas gomen dari PM10.

Memula saya fikir juga macam mana nak rampas ek. Pandaila AbahCow. Macam susah tapi knowing orang UMNO ni bukan susah sangat AbahCow nak kawtiem. Duit Abah banyak. Orang MENO ni pulak mabuk duit. Dak teruk kena candu Duit. Sok-sek-ssok-sek kata geng_BrokerCow yang ada dalam MENO dah mula jalan jarum dah. Tapi tu pandaila Presiden MENO handle. Taulah apa dia nak buat.

Sapa ging-brokerLembu ni? Katanya diketuai Hishamuddin Tun Hussien Onn. Tapi yang jelas orang MENO yang kena panggil SPRM hari tu KJ dengan Tengku Zafrul. Hishamuddin ni luar nampak dia macam baik. Bakal Presiden UMNO yang akan datang, kut. Tapi ramai kata dia ni jahat. Dalam baik sangat jahat. Dia ni dalang yang jatuhkan sepupu dia sendiri. Cakap oranglah. 

Orang biasa tercakap, pemimpin jahat sebab bini ea jahat. Tapi si Hisham ni bini ea baik, orang keturunan baik-baik, dia pun keturunan baik-baik juga. Tapi kenapa orang UMNO sendiri kata dia jahat. Tak tahula aku. Jeles? ntah. Nampak macam tak ada kes, kan??? Tapi mati-mati orang UMNO kata dialah tu ketua broker Lembu. 

Tak kisahlah betul ka tidak, tapi yang pasti desas-desus cakap geng-Broker dah mula bukak silat pencak nak rebut jawatan Presiden UMNO yang katanya akan dipertandingkan dalam PAU tak lama lagi. Patut PAU bulan 12 ni tapi tanggu sampai tahun depan. Presiden sebenarnya ada 2 pilihan untuk mematikan langkah geng-Broker ni, no 1 pecat je mereka, atau mengumumkan tiada pemilihan merebut jawatan presiden untuk PAU kali ini.

Well kalau aku jadi presiden, aku buat PAU tapi aku umum jawatan Presiden is open for pertandingan, lagi 6, ke 7 atau tahun berikutnya. Biar dia gigih habiskan duit dia sana-sini, masa tu aku pasang le kaki berlakun kunun sumpah setia nak jatuhkan Presiden, dari kaki-kaki aku kumpul bukti  untuk dakwa je geng-broker dah langgar Penal Code di bawah CBT. Hah lepas tu cas sekali AMLATFPUAA sama dia. Baru padan muke, sebab nak sangat jadi brokeLembu. 

Tapi macam aku kata, pepandailah Presiden buat kije dia. Nasib baik aku bukan Presiden. Kalau aku Presiden masak aku kijekan si Hisham tu, kalau betullah dia brani khianat sama aku. Hah gian sangat makan DUIT LEMBU,kan!!!.

No comments: