Wednesday, August 18, 2021

Food Pron???---

Ni sambung citer semalam ek---pasal pinggan mahal, tapi masak ntah apa-apa tah. Tunjuk gambar lagi senang ek---moh tengok--

Masak apa ni? Macam gulai. Minyak sikit punya berlinang,kan?
Hat tengah tu memang sah ketam. Aduh, dengan sepitnya tak bertrimkan,
haish seriau nak mok cik nak makan *sigh*

hah! ni dia barulah rupa gulai--- comel je. Ni cilok orang punya gambar naaa---
Ok next contoh gambaq yang buleh buat saya paneh attiiii naa---

 Erk, spaghetti dengan nugget jerk? Pinggan mangkuk je lebih.

Kut iya pun segan nak masak, jangan le tunjuk sangat, nasi tapau tu,kan? 

Macam ni le baru sedap sikit mata kita nengok. Biarpun pinggan zaman nenek-nenek je.
Masak pun ala kadar, level penyegan pun ada ni, tapi meriah hidangan dia.
Sepaneh, paneh ati saya pun, idak le kose saya nak bersyarah kat dalam sana, nak ngajo-ngajo. Cuma melalak kat sini ajele---terapi minda. Kalau menyampah tengok gambar tak semenggah ni, scroll ajelah laju-laju,kan. Saya tak suka tapi ada ramai lagi orang yang suka, kan? Nak gaduh-gaduh buat apa. Saya mudah je, tak puas hati kita buat sendiri, siok sendiri. Hidup ni mudah, kenapa nak disusah-susah,kan?


No comments: