Wednesday, December 11, 2019

SUTUN PIJI 2

Macam saya cakap semalam saya memang tak takutlah dengan Sutun-sutun ni, baik Sutun PIJI, apatah lagi yang hok benar-benar Sutun macam si Sajat tu---

Pada saya derang ni annoying je. Bagi yang takut tu, mungkinlah takut kalau puak-puak sutun ni membiak, Allah marah, bumi tempat kita berpijak ni terbalik dan kita semua mati tertimbus bumi. Itu pun rasa orang tak takut juga, sebab semua dah mati. Dah mati nak takut apa? Yang saya rasa lebih menakutkan ialah puak-puak ni tak mati-mati, lepas tu dok goda anak, laki kita buat maksiat---hah saya rasa itulah yang paaaalllling menakutkan semua umat akhir zaman ini. Lebih-lebih menakutkan lagi, jika mereka berkuasa mereka bebas buat undang-undang yang merapik-rapik yang sangat merosakkan---

Ok meh mengumpat si PIJI ni lagi ea--- PIJI mengikut haters dia sanggup buat apa saja demi bos dia yang dulu. Dulu bos dia AI juga Anwar Ibrahim---AI ni haters takut sebab dia tak kenal mana satu pungkok, mana satu pantat. Susah tu kalau jadi kepala Negara. Tu orang takut hat tulah, buat undang-undang mengarut tu. La ni bos lama PIJI siAI tak dapat-dapat lagi jadi PM, PIJI tukar bos baru AI juga. Artificial Intelligent. Ada orang kata tukar bos, pun sebab nak menangkan AI lama tu juga. Lagu mana AI baru boleh menangkan AI lama memang I tak ble nak brain,lah---

Tapi orang kata AI baru ni lagi mengerikan dari AI lama. AI baru ni sangat menakutkan tu, I memang tak ble nak "brain". or more likely refuse to brain. Mau aku nak brain, aku bukannya hafal formula-formula accounting tu sangat---dengan AI kau masuk je data---tekan butang calculate, naaah semua mak bapak ratio yang kau nak analisa, semua keluar, Gaytuuuhhh. Tapi, mu kalau kata nak cuba brain apalah jahatnya atau ngerinya AI, ni, saya cadangkan mu baca buku ni. Masih boleh dapat kat kedai-kedai buku lagi ka idak itu saya tak pasti. Tapi bolehlah tanya-tanya if masi ada stock, kan?


No comments: