Sunday, December 29, 2019

Paranoid

Kat opis saya ni rata-rata kengkawan kata Najib salah dan tak sabar nak tengok Najib masuk penjara pasal kes 1MDB, saya jer rasa kes yang sedang berjalan di Mahkamah hari ni sangat longgar. Kenyataan AG (Attorney General) nak membuktikan yang Jho Low adalah super ego Najib sangat ambitious. Tapi tu AG (Auditor General) dah berabis kuar duit buat forensik sampai ke Cayman Island sana. Mestilah kemenangan memenjarakan Najib merupakan kemenangan moral buat kawan-kawan saya.

Pada saya pula, buat apalah menang moral, tapi lepas ni Melayu hilang kuasa. Kalau saya cakap macam ni orang kata saya paranoid. Tapi saya rasa kita semua akan dapat bala kalau kita "kerja"kan Najib tu melampau-lampau sangat. Tengok ajelah macam di Libya tu, kan?

Dalam pada itu, saya sejujurnya idakla mau si Najib tu jadi PM kita balik. Dalam UMNO ada ramai bakat, pun, walau kegeniusan mereka dalam mencipta peluang ekonomi tu belum terbukti lagi. Najib can stay as penasihat kalau betul beliau jujur nak membantu memulihkan Ekonomi Negara. But then again it's goodlah to be with those who support Najib as kita ada gak kawan-kawan nak bercakap tanpa rasa risau orang kata kita gila, or worst gila bayang he he----

Tapi tulah orang UMNO, kan derang terbiasa dimanja dengan duit. Unlike Tun, Najib memang tak ada simpan duit berkepuk-kepuk luar negara untuk membiayai kempen PRU akan datang. Orang UMNO juga gusar mereka tak dapat lawan PH sebab dana politik UMNO tak sebesar PH. Tapi UMNO lupa orang PAS bule survive dan berjaya kuasa Kelantan dan Terengganu, bukan ada duit banyak mana, pun.

Tapi tu nak buat macam mana? Orang UNMO dah terbiasa tidur atas duit, Allah tarik duit sikit aje dah gelabah. Apapun I wish them good luck dan diberikan Tuhan ilham macam mana nak cari dana politik yang mereka risau-risaukan sangat tu.

No comments: