Monday, February 11, 2019

SCARY

For those yang saya tak suka mungkin kata saya ini sombong, jahat atau apa-apalahkan. Memang ada orang yang kita bukan tak suka, tapi sebenarnya kita takut. Kita scared kat demelah. Kita tak nak imej kita ter"cemar" atau lebih, we loose our self if kita berasosiasi dengan mereka. Jadi kita mengelak dari mereka, dengan cara yang straight forward and rude.

Who are this people? Offcourele mereka yang saya label sebagai ustaz-ustazah baru nak up. Ustaznya senanglah ko, dia lelaki ko perempuan, lelaki Putrajaya ni senang, ko diam, dia diam. Perempuan ni susah sikit. Kalau dia suka, dia boleh je datang kat kau, petik gambar kau dan peluk kau. Lepas tu dia boleh aje massage-massage engkau watsap engkau.

Dulu masa kat kolej, I used to went to their usrah and the talk about ruling the world is just crazy. You can rule the world but you have to know howlah. Bukannya berlonggok-longgok dalam usrah, baca ayat quran sorang sekerat, lepas tu mengata / membawang orang tu liberal, orang ni liberal, lepas tu nak suruh pemerintah kurung semua perempuan dalam Burqa bagai macam Afganistan satu ketika dulu. Kau belajar pun tak habis kau sibuk nak ubah sistem dah gian sangat nak kita semua berfesyen macam Afganistan. Saya tak ingat sangatlah kepelikan budak ni, tapi saya ingat dia nak kita perempuan lelaki kat kolej jangan campur-campur dan dia nak kita semua berburqa ke kolej.

Masa tu I tak sakit lagi dan I tak kenal Sigmud Freud pun, I dah think like Freud dan rasa "minah ni pernah kena gangguan seksual barangkali, sebab itu dia fikir semua lelaki akan jadi gatal kalau dekat-dekat dengan perempuan. Atau ada sex maniac dalam hidupnya yang kalau dengar suara pun sudah jadi gila. Atau dia sendiri miangnya tahap abnormal. Dengar suara lelaki pun tak buleh sebab habis lencun puki terbayangkan nikmat telanjang dan bergomol bersama lelaki tersebut"


Apa yang saya merapik ni?

well kat opis ni I ingat ada sorang minah ustazah baru nak up, rupanya ada lagi sorang yang lagi brutel. I just "halau" dia pergi. And I feel so bad.

Why I tak suka berasosiasi dengan mereka? I don't want to be part with your what ever masalah or masalah politik pejabat yang korang alami. Sorry I don't share your problem.

Your problem is your problem, not my problem. I ok je dengan mereka-mereka yang korang tak suka tu. Jadi, jangan libatkan dengan politik pejabat kamu urang ya.

I think next week I nak tunjuk jugalah kat ustazah baru nak up ni yang I balaci tali barut orang yang dia tak suka tu. hurmmm. Orang macam tu, tu aje cara kau nak ajar dia, kan.

'***

Pada saya budak-budak, usrah baru nak-up ni derang nak apa ea? Kita sekular tak pernah kacau derang pun. Derang yang berdegar-degar nak rampas itu, rampas ini, nak rule itu ini. Nah, dapat kuasa, buatlah kije betul-betul, kan? Kita tak pernah kacau kau. Janganlah sibuk nak kacau kita. Saya bukanlah bermusuh cuma malas nak join cakap berdegar-degar mereka, tapi habuk pun tak ada. Yang ada hanyalah cerita semua orang tak pandai buat kerja. Kalau tak pandai macam mana boleh jadi bos. Bila puak-puak kau jadi bos, bukan pandai tara mana pun. Sibuknya ajelah lebih. Input berkali ganda, output, outcome yelleeekkk!!!.

Saya berani cakap yelleekkk sebab saya berani,lah. Saya berani cakap bagilah dia lagi 5 tahun memerintah pun saya skeptikal solat subuh besok masjid penuh. Saya berani juga sebab zaman menteri semua fake degree, apa malu bos ku kalau saya salah, pun? hi hi.

No comments: