Friday, November 14, 2014

Kawanku yang dot dot dot..

Saya tertarik dengan pandangan blogger tersohor Ahirudin bin Atan atau dikenali ramai sebagai Rocky Bru. Dia kata orang kata Afganistan sana bergelut dengan gergasi besar, kita kat Malaysia yang aman ini sibuk bergaduhkan pondan, anjing, GST dan BR1M.

Saya dah cerita pasal anjing, kalau budak tu jiran saya, saya sekeh aje. Tapi bila dengar katanya dalam akaunnya ada dana besar saya tak akan sekeh dia, bukan saya takut, tapi saya tak maulah lepas saya sekeh….Kakak Marina, YB Nurul, segala kakak-kakak yang besar/perkasa, inspirasi wanita hari ini, ini marahkan saya.

Hari ini saya nak cerita kisah pondan aje. soal negara (GST, BR1M), saya tak layak nak merecehkan isu besar ni, tapi bolehlah baca ulasan orang yang arif. Ada netizen lain kata (saya rephrase), “aik bukankah kita ni sudah lama dah cukup terbuka dengan lelaki berpakaian wanita?”

Lepas tu mereka-mereka yang tak puashati dengan lelaki-lelaki yang mengalahkan wanita ini, berbunyi pula dalam mainstream media sampai saya terparanoi yang dia nak menghasut saya agar berperang dengan pondan…

Hasutnya, (saya repharase) “ hmmm, sayanglah sangat kawan ko yang pakai foundation tebal tu, kih kih kihlah lagi bergossip sakan dengan dia. Pernah ko terfikir sapa kekasih dia? Hah! Kekasih dia lelaki segak perkasa yang patut jadi laki ko, ko tau tak!” marah dia bersungguh-sungguh. Gelihati saya dengan paranoia  yang ini.

Tak terhasut pun, tak benci pun. Kita bukannya suka pun kekasih kawan kita, lengan ketak-ketak tu, perut six pack tu, yang kaya lagi pemurah boleh belanja kawan kita perfume, dress, kasut mahal-mahal, tapi kita suka kawan kita yang lemah lembut itu. Ntah, kita tak rasa pun yang kawan kita dah rampas apa-apa dari kita, kita tak ada rasa nak benci kawan kita yang manja walau boleh tahan lazer juga mulutnya.

Kita menggalakkan umat nabi LUT, kita bla bla, bla, bla…? alah kita malas nak fikirlah. Kita nak bagi tau kat sini, kita stresslah dengar khutbah korang, semua orang gian nak bawa dunia ke arah kehancuran. KITA STREEESSSS…kita nak ajak kawan kita facial lepas tu kita nak tepek foundation tebal-tebal kat muka dia. Lepas tu kita nak pakaikan dia khol macam Kim Kardashian. Lipstik merah menyala macam Marilyn Monroe. hmmm nyamannya...barulah hilang stress kita :)

No comments: