Thursday, July 26, 2012

Alahai Pak Cik, Anakanda minta maaf


Orang kata terlajak perahu boleh diundur, terlajak perkataan ko terima ajelah padahnya sikit masa lagi. Memang kadang tu orang kata kalu marah dikata ntah apa-apalah, kalu tak marah, eh makin menjadi royanan dia tu.

Tapi lepas marah, orang kata kita eish menyesalnya aku. Bukan takut, tak saya tak pernah takut pun tentang apa orang nak fikir pasal saya. Dapat hate mail setimbun-timbun. Hater & Hate dah sebati dalam diri ini. Sebab kita ni orang kewangan, sampaikan orang kata orang kewangan ni kalau orang suka ada something wronglah dengan orang tu. Pendek cerita reality orang jaga duit orang ni kalau tak bersedia dibenci, bersedialah untuk rasa tersepit/lemas dan rimas tika naziran meronda. Unless ko ada gundik di Treasury sana, atau ko tu sendiri gundik orang besar treasury.

Berbalik pasal rasa-rasa kesal tadi, ntahla saya bule naik minyak dengan ada sorang tua yang memang gian dan ghairah dia kalu ada anak-anak muda pergi berdemo di jalan-jalan raya. Ia pasal memertabatkan wanita. Diambillahnya perkataan syaidina Ali. Saya kalu Ali-Ali ni saya memang pantang betul. Bukan saya benci Ali, muthahir ini orang suka sangat guna nama Saidina Ali untuk ramal-meramal sapa masuk syurga, sapa masuk neraka.

Ali tak pernah salah, cuma Ali tak dilahirkan di zaman Al Ghazali, mau pun zaman Aldous Huxley. Jadi kita tak pernah apa yang Ali mau kita buat dalam keadaan sekarang ini. Adakah kita wajib keluar dijalan-jalan raya, atau kita patut bersungguh-sungguh mengukuhkan ekonomi kita. Atau Ali memang suka kalau  kita kaji sabda-sabda baginda dan pilih mana-mana yang sesuai dijadikan bom-jihad cyber,  neraka-menerakakan sesama kita.

Kita tinggalkan dulu pasal pak cik ini, yang sudah kejap kepercayaannya jika ko lawan UMNO, ko bule masuk syurga ikut pintu mana ko suka.

Cuma saya sikit kesal atas keterlanjuran saya. Saya tak tau nak terang macam mana lagi. Bahasa saya agak celupar dan kasar. Memang saya tak tau nak cakap sehabis baik mana lagi. Mungkin tulisan Dina Zaman boleh membantu menyedarkan Pak Cik-Pak-Cik kenapa kita sanggup kerja dengan bos yang rendah akhlak serta akal budi, yang mana para alim ahlul-makrifatullah memang-memang dia ni kompem masuk neraka. For your information, normally bos lelaki yang rendah-akhlak dan kegemarannya menghina dan merendahkan martabat wanita ini tak suka dan tak perlu marah, sebab akan selalu ada second bos perempuan or “acting bos” perempuan yang akan voluntarily do the job for him. There must be a reason why pempuan2 ini rela dijadikan alat pencacai kepada lelaki rendah akhlak ini dari dimuliakan diangkat mulia sebagi ibu-mithali yang melahirkan anak-anak pejuang jihad syahid berani mati, letup-letupkan badan sendiri.

It is for you to think pak cik, think pak cik think. Bacalah tulisan Dina itu dengan hati yang berbuka tanpa sebarang prejudis.

Lagi satu pak cik, pak cik tanyalah ibu mana yang bangga kalu baca paper anak dia mati bom diri sendiri letup kan jambatan, letupkan tempat istirehat elitis dan yang matinya penuh perempuan dan kanak-kanak. yang jauh pulak tu dari penempatan bala tentera-Zionis.

Boleh ka terima rasional akal yang mati tu telur eraman dajjal yang patut ditamatkan riyawat hidupnya awal-awal lagi.  

No comments: