Thursday, September 28, 2023

MERENYAM

Hah ni sambung gossip/mengumpat pasal hari kita sibuk bersidang berdinner kat KL tu, kan. Hah aku nak ngutuklah la, besidangnya ntah apa-apa tah, lebihnya malam dinner yang setoit tu. Ni kisah akule, orang lain aku tak tau. Bersidang aku bawak badan je, dengar ceramah dan lebih kepada orang di State, hala tuju mereka, macam mana nak sync kan mereka dengan ibu pejabat. Yang ada cawangan ni audit kewangan je, aku audit ICT memang stand alone, so bebende sync tak sync ni memang aku tak amik port pun. So aku fokus cari baju, buat sanggul untuk persidangan tu. Berabis aku menunggu shipping metal nak buat sanggul dari Chaina saaaana, sekejap sekejap aku bukak tiktok nak tengok barang aku dah sampai kat mana. he he he--- 

Bila barang dah sampai, infact masa belum sampai, pun berejam-jam aku tengok tutorial orang buat sanggul. Pendek cerita, baju dah ada, ala baju konvo aku je, aku sauk, lepas tu beli selendang yang matching dengan baju. Tudung tu aku memang tak kan pakai tudung rega atas RM10 hengget, dan memang tak plan nak beli tudung pun sebab dah kan aku kata aku pakai baju konvo, opkos le baju aku memang dah siap tudung dah. Cumanya bila memasing sibuk, aku pun buat-buat sibuk jugalah, maka belilah aku tudung bawal rege RM35 hengget. tapi aku batter tudung tu dengan sanggul kat orang jual tudung tu. Yang menjual tu kawan opis aku.

Ok dah sattle baju tudung, selendang sanggul bagai, masuk bab mekap pulak. Haddoooiii berabis aku berbaris di Alha-Alfa IOI sana melayan kawan opis aku. Last-last kau tahu pasal mekap ni aku ngendeng je mekap kawan aku yang memang aku tau dia pakai mekap mahal ha ha ha----aku tengok Alha-Alfa tu pun aku rasa tak berseleraaaaa jak.

Ok ni tiba bab mengumpat ni, dah memasing tepek Alha Alfa-Alfa-arabutin bagai, udah menjelma la masing-masing bagaikan puteri. Meh sini aku tunjuk sikit transformasi tu kat bidio ni.


Ok dah lawa-lawa ni memasing pakat post kat soc-med,lah kiranya. Ada sorang minah tu udah gulana, sebab post di FB dapat perhatian. Post FB kau, sapa tak risau kan sebab dalam FB sana rata-rata remaja purba sebaya aku je yang layan skodeng./lepak sana. Kalau insta ka, tiktok ka oklah jugak, Ni FB, wat do u expect? Udah risau dah dia. Hah tu lah sapa suruh mekap tetebal. Tapi memang mekap kawan aku tu pada malam tu memang tebal, kau.

Hambeklah memasing dok kata lelaki tua tak sedo diri, gatal-gatal-gatal. Itulah dia pempuan ni kalau tak mekap, insecure, dah mekap jadi cerita lainlah pulak. So, bila cerita pasal lelaki miang ni, kira aku dengan ada sorang pegawai tu memang terselamat, aku bilang sama pegawai tu, "Saya rasa kita terselamat sebab bila derang ni tengok muka kita je cik xxx terus terngiang-ngiang di telinga KULLUNAFSIN_ZA_IKATUL_MAUT" 


No comments: