Saturday, February 19, 2022

Aku Tanya Apa Khabar

Lama betul saya tak menulis ya, apa sibuk bebona? Idak le sibuk, mana pun, cuma la ni macam semua benda dah clear, dah tak de benda nak diroyan-royankan lagi. Furthermore achik dah tuo---malu eh meroyan-royan macam orang gila mintak laki, kan?

Tapi tetiba macam nak recap, nak flashback, fefeeling muhasabah pun agaknya la kut, kan? Pasal sapalah lagi pasal minah ABIM/USRAH/PEMANDU Pelancong MASJID PUTRA tulah--- ala yang suruh saya kawen dengan gurd masjid Putra tu. 

Akhirnya berakhir jugalah hubungan saya dan dia. Legaa kau--- dah tak satu unit lagi dah. So, idakla bebulu mata nengok dia mengpos itu ini dalam group yang directly link dengan kije saya, kan. So syukur sangatlah kita ni walau perubahan ini memang naratifnya nampak saya tak kompetent lah. Kunun katanya atas dasar nak menguatkan unit tu, bos no 1 pejabat tu keluarkan saya dan Ketua saya. Hurm gantilah dengan orang lain gitu. So saya ni tecampaklah buat Audit ICT. Tak kisahla deme nak buat kita macam apapun,kan. Biasalah kije gomen, kalau bos tak bekenan mula cari salah sapa, so in this case macam sayalah yang tak layaknya duduk di situ. Sedih juga tu, menangis jugak. Sebab kita rasa kita dah buat terhabis baik, tapi kena singkir, kan? 

Tapi leganya aku dah seunit lagi dengan minah tu. hehe

Tapi nak buat citer yang tak de citer ini tetiba dia share iklan CEO Kota Buku. Eh aku cakap dalam hati "minah ni kau dah kenapa?" Tapi baik sangka yang dia saja nak tau my opinion. So aku balaslah aku KOTA-KOTA- adik beradik ITBNM, DBP ni memang aku blok la kan, pasal barang susah nak jual, buat perabih duit cukai yang gomen kutip aje ni. Tapi terpaksa sponser gak atas dasar bla bla bla---AKu bebenda sponser ni aku anti skit. 

Last-last aku laser gak dia, sikit lebih kurang begini "awk menyindir saya ka?" walau takle sangat terpukul kalau disindir pun, Iyele ada ke dia suruh saya apply jawatan tu. Bayangkan kau hantar borang CEO ni kat cleaner, sentap ka idak si Cleaner tu. Kalau tak sentap tak tahulah, kan? Tak pe sesekali kena bagi tau juga kalau niat nak sakitkan hati aku, memang dia dah berjaya dengan cemerlanglah tu. Pada aku tak jatuh ego pun kita mengaku kalah, mengaku terluka. 

Tapi saya sentap kejap je---

How do I overcome my sentap, by walking---baca pasal diet dan pemakanan. Orang macam minah tu, toksahle kita dok pikiqkan sangat. Saya pun dah left group, ada yang saya left, ada yang dia removed. LOst count sbb terlalu banyak group yang dia bikin. Tenang sikit kepala otak. La ni tinggal 4 aje group. Sebelum ni ntah tak tau berapa banyak group yang ada. Macam mana nak jadi CEO? I wonder CEO ada berapa banyak group, kan?

Lagi pun 2022 ni saya ada something BIG nak di kejar, ko rasa saya ada masa nak sentap-sentap ke? Apa yang BIG tu? Pasal Kelab kita nak pegi mendaki BROGA. Offcourse lepas derang tendang aku masuk Audit ICT, kita kena tunjuk kat derang ni tetua kita pun masih larat, masih bertenaga, kan? Idaklah nanti asal bos tak bekenan je, mulalah cari orang macam kita yang dah senior tapi pangkat rendah dan tak suka nak tegedik-gedik meleset share info sana-sana sini dalam watsap group.

Orang zaman saya ni tak reti sangat share sana sini online, kita bikin off line. Jaga makan, jaga stamina, lebihkan outdoor activity to stay healthy and productive. Apa la strategi mak cik nak memanjat Broga, ni? Ntah. AKu belum lagi kontek budak jaga gym tingkat 7 ttu. Strategi pertama kontek dia dulu, kan? See apa advice dia. 

No comments: