Sunday, March 8, 2020

Post Demo (kisah kawan-kawan RIMAU)

Rimau ingat kawan-kawan dah rilek-rilek kupi-kupi jak lepas kita dapat PM baru ni, tapi rupanya mereka melaskar di Batu Pahat saaannnaaa---aik Rimau tak ikut ka? Tobatt--- tak mau RImau, cukup la berbelas tahun dulu jadi laskar tak tersengaja lagi tak berbayar. Aish jadi laskar ni kalau derang tak gila kau yang gila. Aim dia memang macam itu---koyakkan emosi dan mental kau sampai kau terduduk. Memang kalau kau berkumpulan chances kau nak gila tu sangat kecil. Dan I tell you geng yang berkumpul kat Batu Pahat tu bukan calang-calang laskar.


Tengok gambo-gambo kengkawan dalam FB melontong kat Batu Pahat sana, rasa myesal plak hari tu tak hantar nama tapi tu saya pernah sakit gila, saya tau betapa azabnya hilang akal, jadi saya tak mau saya sendiri mau pun  orang lain gila gara-gara perbedaan politik. Baik kita tumpu kegiatan yang menenangkan fikiran dan minda. Jaga minda sendiri dengan menjaga minda orang lain. Puak-puak Pakatan Kencing tu, derang nak kencing lagi, kencing lah heh!

Dengo citer kencing derang setelah terguling jatuh ni, mula dapat sambutan. Ntah berapa ribu ntah orang datang tengok. Saya dengar Abang Mat kata dia kena highjack lepas baru saja berjaya memulihkan kerajaan. Tol dah jatuh, minyak dah nak jatuh, tapi hanya terjatuh setelah Abang tergolek jatuh. Macam-macam dia cerita. Dia memang lagend. Kau nak lawan lagend macam Abang Mat? Rentikanleerrr----- kalau setakat berdemo, tengah panas lit-lit-tengah hujan, bulehlah juga. Kalau nak berlaga dengan team kuat kenching ni, saya memang awal-awal lagi angkat "bendela putih'

No comments: