Tuesday, January 7, 2020

Kisah Orang Baik-baik 3

Hari ni kita membawang pasal pegawai Khas, atau SU Akhbar exMenteri Pendidikan plak. Orang baik jugalah dia. Dahlah baik, bijak pandai pulak. Tapi macam yang saya argue dengan kawan-kawan saya, orang baik ni tak pandai berpolitik. Mungkin pandai belajar, tapi nak idup, nak nampak "wow" di mata orang genius macam saya derang tak pandai. Sudahnya dia nampak bodoh sangat.

Sebelum dia jadi pegawai gomen pun dah nampak bodoh dah. Dia niaga buku. Buku tak laku dia meroyan, minta bantuan dalam FB untuk selamatkan dia. Nasib baiklah dia ni jenis ramai kawan-kawan yang ada kuasa beli tapi tak kuasa beli buku dia yang ntah-apa-apa-tah tu. Jadi terselamatlah syarikat dia tu walau yang membeli tu sekadar beli lepas tu simpan saja.

Perkara bodoh terbaharu yang dia dah bikin, ialah bila dia dak tak de kerja ni, benda pertama dia buat ialah menyerang Siti Kassim. Apalah yang dia dengki sangat dengan si Siti tu pun tak tahu,lah. Si Siti ka yang bikin Boss dia dan Boss saya jadi exBoss aje---


Hai sian Siti.

Yang pasal siBoss tu pulak, dan melalut berangan yang dia Hang Tuahlah pulak. Gila apa? Adooiii gasak dialah. Kita tok sah cakap banyak-banyak, kita tunggu ajelah betul idak dia Hang Tuah 2020. Saya takut kalulah, idak dia dipanggil kembali masuk kabinet, Tanjung Rambutan jualah tempat dia menghuni. Sian. Delusional dia tu. Kat sini memang aku puji sangat-sangat Atuk sebab cepat nampak ada anak buah dia yang mental dan cepat-cepat dia kasi keluar orang itu dari kabinet dia.

SYABAS ATUK---

No comments: