Sunday, January 5, 2020

Kisah Orang Baik-Baik 2

Hari tu saya cerita pasal orang baik-baik UMNO. Hari ni kita cerita plak pasal orang baik-baik musuh UMNO. Sapalah yang baik tu. Sapa lagilah kalu geng-geng Ustaz baru nak up tu. Apa ea saya gelarkan mereka, sebab dah nak dekat 2 tahun up takkan baru nak up lagi---apa tah, alah saya tulis jelah bos saya. Atau bermula dari tarikh hari jadi saya bos saya dah jadi ex-Boss je. Hah bos saya dah pecat dari jawatan Menteri. Hai hai hai---tapi dia tak nak mengaku, dia kena pecat, dia cakap dia akur arahan bos laaagii besar.

So apalah kesudahan budak-budak baik baru nak-up ini ea. ntahlah----

Yang saya tahu dalam group geng karas saya tu, saya sorang je yang biasa-biasa, tak terkesan dengan pemecatan boss tu, yang satu berkecuali, 3 lagi memang down giler dengan pemecatan tersebut. Derang minta komen saya. Saya pun tak tau apa ekspektasi mereka, saya cakap yang sejujurnyalah---, ntahlah derang boleh terima ka idak, rasanya bulehlah tu kut---

Komen saya senang aje, ustaz baik, harapan Negara ni, mungkin baik, mungkin pandai, tapi tak pandai berpolitik. Ustaz baik bila dapat jawatan, gian nak perang penjahat, tanpa ustaz usul-periksa siapa penjahat yang dia mau perangi itu. Atau mungkin ustaz sesesuci hatinya ingat yang big boss dia tu baik macam dia juga. Saya fikir balik, tak terlintas ka di fikiran. bahawa ada orang yang dia dah "pancung kepala"nya tu kawan-kawan big boss dia. Ko sapa kau baru jak nak up, orang tu dah berkurun taja big-boss kau. Pendek kata kau pancung orang yang bagi kau makan, memang kau nak kena makan, baliklah namanya.

Apa pun saya memang happylah ustaz-ustaz baru nak up ni big-boss pancung terus, itu mungkin Tuhan mau sembunyikan aib dia, atau future aib mereka. Tuhan itu maha adil, Dia takkan uji kau dengan ujian yang kau tak tertanggung. Anggap sajalah kau memang tak akan tertanggung ujian sebagai orang besar-besar Negara.

About my fren---apa dia fikir pasal saya, adakah pandangan saya mengecewakan derang, itu saya tak amik port sangat, sebab kalau true fren, mula-mula kita upset sikit bila fren kita tak sekepala, tapi kita cakap "wat de hack, tang situ je tak sekepala, bab lain banyak lagi yang sama" so  fren still fren la walau kadang tu ada banyak juga benda yang kita tak sekepala.

And with true fren, kita tak ragu-ragu cakap apa kita nak cakap, apa padangan sebenar kita sebab kita tau true fren will terima kita no matter how absurd pemikiran kita.

No comments: