Sunday, June 16, 2019

PM-8 KITA....

Saya memang tak sabar-sabar nak tunggu Mei 2020 ni sebab nak menyambut Bang NON sebagai PM kita. Akhirnya dapat juga abang jadi PM. Tapi itulah banyak pulak cakap-cakap yang Atok tipu jeeeewww. Dahsyatnya. Saya teringat cerita drama TV yang dilakunkan oleh Azizah Mahzan. Dia tau cucu dia memang tak nak kawen dengan si Husna, dan mustahil Husna akan berkahwen dengan cucu dia, tapi dia tipu dan cakap sebaliknya sama si Husna sebab dia takut Husna "attack" dia. Husna dah terlampau gila nak kawen dengan cucunya sampai sanggup berlaku ganas kalau tak dapat kawen.

Agaknya atuk pun macam itulah apabila dia janji nak jadikan Bang NON pada Mei 2020 setelah 2 tahun PH merampas kuasa dari BN. Tapi tu belum setahun, Bang NON dah dapat hidu yang Atuk tipu. Itulah dia yang sekali lagi kita dapat hadiah hari raya video porno yang ntah apa-apa tah. Saya memang tak tengoklah. Tapi bagi yang dah tengok kata "ala beshe beshe aje" Si Haziq tu macam boring jak nak melayan. Itu pasal pasangan dia malu nak ngaku. Lain le macam video Chua Soi Lek. Nape Datuk Chua berani ngaku? Sebab yang dah tonton kata Datuk memang power. Lagi satu aish, tak malu ka dia nak ngaku sebab Haziq yang menyondol, not the other way round. Itu pasal Haqiz teruja tak sabar-sabar mengaku, akulah orangnya, kan? Kira HERO tuhhhh....

Sekarang ni macam mana ni? Kalu ikut gossip-gossip, kalau betullah Atuk tipu Bang Non je dan Malaysia tak kisahpun dapat PM8 yang gitu-gitu. Apa akan jadi dengan Bang NON? Personally saya rasa Atuk tak patut rumitkan keadaan dengan berdegil tak maukan Abang NON. Bagi ajelah dia peluangkan? Kita nak tengok juga macam mana Abang NON memerintah. Ala dapat 2, 3 tahun pun jadilah,kan?

Apa kau takut bala macam Kota Sodom? Denmark tu dah bertahun ber PMkan lelaki tak betul, ok jak. Kalau betul-betul terbalik bagus juga. Kamu-kamu yang bagi peluang orang-orang macam ini bernafas dan saya juga dari hari ini sudah patut bertaubat, banyakkan amalan dan bersedekah, jangan gossip-gossip tak tentu hala, ingat Allah selalu, semoga kalau Malaysia ni terbalik besok, taubat dan amal baik kita diterima Allah.

***

on separate note...

saya ada baca dalam internet, ada orang alim kata, kalau kau lihat orang kau berkata bertapa rosaknya kamu, yang terutama rosak ialah kau sendiri. Eish takut kita nak ngata-ngata orang rosak. Kita tak boleh tau cakap macam gitu.

Abeh kita nak cakap apa? ntahlah. Istigfar banyak-banyak, zikir banyak-banyak, minta ampun Tuhan banyak-banyak ajelah gamaknya, iya. Saya ni tak takut kiamat, yang saya takut saya marah kat ada sorang orang tua suka bohong, lepas tu dia double standard sampai saya kata-kata dia munafik, besok masuk neraka duduk lagi bawah dari orang kafir, sedangkan ustaz kata, kalau kita mengata-ngata orang lain rosak, kitalah yang sebenarnya lagi rosak dari orang yang kita dok marah-marahkan itu. Itula mana boleh ngumpat-ngumpat ni dosa, tau.


No comments: