Wednesday, September 19, 2018

Politik Orang Muda-Muda (PM tepi)

Tadi saya bersungut tentang Carta Organisasi KPM yang baru ini. Saya rasa pelik bila saya membuat senarai Edaran untuk panggilan Mesyuarat. Ada 2 PUU, 2 audit dalam, 2, integriti. fuhh, apa macamla ini Kementerian, kan? Kawan-kawan saya  setuju dengan saya dan menokok, "nak gabung, gabunglah betul-betul, biar semua satu"

Saya menjawab begini

"Ndak apalah sebab besok Anwar Ibrahim jadi PM, kalau bercerai balik, senang"

Tidak ku sangka, kawan jadi emosi, yang saya pendekkan, itu semua angan-angan kosong. Fuuhhh mareh, bener dia. katanya itu bukan "PM tapi PM tepi"

Dia pun pot-pot-pet-pot dengan analisa dia, persis pakar politik yang hebat. Saya suruh dia slow down dan minta dia dengar pula cerita saya. Saya kata mungkin saya silap sebab kawan-kawan saya semua orang tua-tua... saya tanya dia berkenaan poster di bawah.


Kata dia, itu semua berangan aje. Tun tak nak pun Anwar tu, Tun nak Azmin. Owh... Azmin la plak? Saya pula kata, susah Anwar nak kalah ka PD. Kita tengok ajelah apa jadi lepas PD. Anak muda harap langsunglah tak de by election, sebab negara tak de duit. She is hoping maybe believed her atuk will do something like that la.

They don't want Anwar, but tak de sapa ble compete dengan Anwar, unless la Tun bule buat magic David Copperfield. PD by election jadi lenyap. Atau Tun ada calon ajaib untuk lawan Anwar. Kalau tengok semangat anak muda, kalu kena cara ada harapan juga Anwar kalah. Tapi siapakah? Dak Dee Pure Shitte tu? Dak Dee tu not bad juga. Memang dia hensem, bole kasi pecah ovari anak dara, tak dara,  mak dara, nek Dara PD/Malaya jugalah dia tu. Alah, geng-geng senang pecah ovari ni pun cita rasanya bukanlah tinggi mana, pun,kan? Pantang nampak lelaki gaya-gaya bos sikit, mulalah ovari pecah.

Owh lupa nak cerita hari tu Dak Dee Post dalam FB, "Si Boroi PM, 99.99%?" Patutnya saya jawab 0.01%, kalau ko jadi calon PD. Ada harapan ko kalahkan Boroi kut?  ha ha....

Kalau Atuk tak de magic, sama-samalah kita berdoa agar emosi kita tak terdera dek gambar Atuk boroi telanjang di Muka Depan Akbar Utama Negara lagi diikuti perbicaraan sekeyen 377B dan 377C kanun kesiksaan yang maha menyiksakan itu. Burit sapalah agaknya yang akan jadi korban, kali ini ya? Susah-susah, apalah kiranya biar sajalah Anwar jadi PM. Manalah tau betul itu ini kalilah memang betul Wan Azizah ada selimut magic Siti Fatimah, no?

No comments: