Thursday, October 8, 2020

Abang Non (the siries)

 Ceh ya ya je tulis tajuk "the series" gitu, macam nak tulis novel la pulak, kan. Nasibla sebab Covid-Covid, ni, tersadaila kami kat opis tak dapat outstation. Ada le sikit masa nak merapu dalam sini.

Apa pulaklah cerita Abang kita ni? Hah tulah cerita dia dari dulu, gigih nak jadi PM. Minggu lalu, lalu yang lalu, tarikh tepat tak rekod sebab masa tu ai is busy kije luar. Ok apa cerita minggu-minggu nan telah berlalu itu? Abang kata YDPA sudi jumpa dia. Tapi tu YDPA keracunan makananlah pula. Jadi tangguh, dengo cerita minggu depan, hari Selasa akan berlakulah majlis hadap-mengadap tu.

Oit dalam group watsap ai, pergh ramai le meroyan ngata Bang Non berangan, la, bermimpi la macam-macam orang mentertawakan Bang Non kita ni. Saya pun heran, kalau Bang Non tu nyanyuk, apa ke barangnya YDPA dok layan juga. Well well well, sesamalah kita tunggu Selasa ini ya.

Inilah kita nak ajak kawan sembang pasal ni, cepat-cepat dia kata "aku tak minat politik"--- padahal kita tau bukan dulu dia aktif ikut orang MENO gi sana gi sini ka? Itulah dia manusia,kan. Bila MENO kuat, banyak duit, dia ikut, bila musuh MENO berkuasa, terus pusing cakap tak minat politik. 

Aku nak balit kampung nak berborak pasal Bang Non dengan satu-family-geng-karas-sokong-Bang-Non pun tak jadi sebab aku tengok dalam FB family dia la ni dah gigih jadi penjilat tegar AbahKau. Sure kawan tu pun jawab "aku tak minat politik juga"

Aku pun heran, dulu kemain sanggup lari ke kedutaan Turki bersama-sama, la ni, bila YDPA layan Bang Non, awat tak pi sama-sama mengadap di Istana. Awat semua la ni pakat "dah tak minat politik" ni? 

Itulah dia kesian kat aku, kan rata-rata geng sembang politik aku akan cakap "aku tak minat politik" walau sebelum ni bersepah fotobomb derang dengan ahli politik. 

"sigh"


No comments: