Monday, September 14, 2020

Hai Apa Khabor part 2

 Aduhai seminggu keluar luar stesyen memang tak update langsung pasal politik. Pung pang pung pang dok PRN Sabah sana pun saya tak amik port. Sebab tula bila dah nak masuk 5 series, baru berpeluang jalan sana sini, memang lenguh. Balik bilik hotel dah terbongkang le kita tido he he--- sosial media bagai memang tak sempat nak intai.

Balik opis kengkawan dah naik flight ke Sabah sana. Saya yang kejelesan sebab tertinggal, akan skroll laju-laju update derang, so yang tinggal hanyalah kisah Rizal Mansor. The truth is kisah Rizal saya dah lama tahu sebab awalnya, team kat opis kami le yang spot baucar-baucar hantu si Rizal ni. Zaman tu masih panggil baucer sekarang dah panggil Arahan Bayaran. Sampailah jadi berita dalam akhbar kes rahsuah Datin Seri Rosmah Mansor - Projek Solar di Sarawak. 

Saya tak pastilah apa yang korang faham, tapi sure korang percaya DSRM belanja sakan dengan duit Solar ni untuk kepentingan peribadinya. Yang saya pula rasa Si Rizal itu pun turut berbelanja juga. Campur juga Mantan Menteri Pendidikan yang tumpang semangkuk.

So Datin tak bersalahlah? Ntah, pada saya Datin pun ada salah dia. Dia nak sangat duit untuk GENIUS atau masa tu kita panggil PERMATA, so geng solar (Jepak Holding) sponser bebudak genius pegi buat konsert luar negara--- Jepak inilah yang claim baucar-baucar hantu tu. Saya percaya Rizal dan koncu-konculah yang sapu habis bersih lebih banyak apa yang bos Jepak bagi kat GENIUS. Saya juga macam nak percaya kemungkinan si Rizal ni RBA. 


Ada juga kata dia trojan horse Atuk tapi bila Datin sendiri dah berkias begini, saya rasa si Rizal itulah sendiri yang bercita-cita tinggi tapi malas nak kerja keras. Memang ada orang yang begini, pandai mengendeng kat orang-orang besar untuk besarkan "tekak" dia. Pada saya tak kisah kalau kau nak membesarkan diri kau dengan jalan membodek. Yang penting kau, asal kau ikhlas, tapi kalu kau sendiri pun tamak, gelap mata, apa yang patut kau salur pada yang berhak, kau sapu masuk poket kau, jadilah mega-Drama yang tak ada penghujung. Dalam cerita Solar-Sarawak ni, yang jadi mangsa budak-budak dan cikgu-cikgu kat pendalaman sana yang tak dapat bekalan elektrik yang sepatutnya mereka dapat.

No comments: