Wednesday, March 7, 2018

Institusi Perbawangan


Bukan main ganas lagi makcik-makcik bawang ini dalam era media social ini. Kemain lagi mereka menyerang itu dan ini. Semua marah makcik bawang, sepertinya makcik bawanglah individu paling jahat dan ganas buat masa ini. Siapa makcik bawang? ntahlah. Katanya sejenis wanita yang gemar jaga tepi kain orang. Polis moral?

Tak kisahlah sapa. Yang penting saya mau selidik diri sendiri adakah saya bawang atau tidak. Ikut ciri memang saya ada kreteria yang baik untuk jadi Presiden Persatuan Makcik Bawang yang paling digeruni. he he....Saya tak turun padang pun ada yang suka guna nama saya untuk menakut-nakutkan kawan-kawan yang berkelakuan, berpakaian diluar norma tatasusila anak-anak gadis kampung. Tak kisahlah kalau mereka nak guna nama saya pun gunalah.

Saya melihat perkembangan bawang yang kini giat dikutuk dan dengan ini saya ingin menyeru kumpulan makcik bawang untuk tidak lagi cakna dengan apalah orang lain nak buat. Dia nak bercerai, dia nak rampas laki orang, dia nak telanjang, nak separuh telanjang lepas tu joget goyang-goyang punggung, macam retis belly dancer kat mesir tu, lantoookkkk...

Eh ustaz korang tak de cerita ka, besok dah nak kiamat.... manusia mengawan dah tak kira tempat, disiring-siring jalan pun boleh sampai kucing anjing pun nak segan dan malu melihat kelaku manusia ni. Jadi hari ini apalah pasal sangatkan kalau memasing gigih tayang goyang gerudi bagai nak tunjuk punggung memasing, pun. Apalah yang makcik-makcik dapat dok pegi meroyan dalam media sosial sana.

Kita ni rumah dah kata pergi kubur dah kata mari...dah usahlah kita nak lantik diri sendiri perbetul benda yang tak betul, sebab besok yang mengawan tepi jalan tak kira tempat tu yang betul. Jadi tak usahlah kita nak betulkan deme tu. Bial lantak pi depa lah ea.

Makcik hanya ingin menyeru agar kawan-kawan memokok...at least kalau derang nak memekak dengan suara sumbang mereka ketika mengawan, kawan-kawan boleh sumbat telinga dan menyorok balik pokok sebab MALLLLUUUU. Tanam pokok juga boleh jadikan persekitaran kita sejuk sikit (cooling effect) sikit dek perbuatan hot derang yang tak kira tempat ini... Jadi sudilah kiranya kawan-kawan untuk memfollow advokasi Pokok saya ini ya hihi.....

No comments: