Saturday, September 17, 2022

Monster

Weekend ni kau buat apa? Mesti kau duduk sensorang, gi shopping sensorang, kan? Kesian kat kau nobody love you, everybody hates you, ha ha ha ha---

Well itu, ka fikir kalau orang tu tak de kawan? Monster he he---

Tak de kawan, jalan sorang-sorang, means orang tu tak laku, jahat bla bla. Itulah dia konklusi kita bila lihat orang-orang yang bersendirian. Kera sumbanglah, tak pandai berkawanlah bla bla bla. To me pula, apa guna jika ada kawan, kalau berkawan, kijenya bergossip. Orang macam saya ni tak boleh berkawan sangat-sangat, sebab suka beranalisa-psiko. Bila sudah buat begitu, orang akan qoute and qoute "kak Mar yang cakap" mampus kau bila benda tu sampai ke tuan badan, memang masaklah ai is dikerjakan sebab yang sampai itu sudah tidak seperti yang saya cakapkan, sudah ditokok tambah. 

So, the best thing is, zip mulut rapat-rapat je. End up you tak de kawan, ke hulu ke hilir seorang diri. bla bla bla---tapi saya rasa saya ada masa untuk sakit kepala for what you think of me? If you think saya tengah berduka-gila-gila babi minggu ni, terkoyak bla bla bla---eh tetibe saya rasa ada orang tengah buat kenduri sebab fikir saya dah koyak. Iyalah koyak sebab Rosmah saya dah masuk, jel,kan? eh belum eh, tak kisahlah tapi laki dia masuk,kan? 

tetibe nak cakap yang koyak tu engkau, bukan aku. Apsal pulak aku nak koyak, kau le yang koyakkan? Kenapa saya rasa kau yang koyak? 

Pertama, Queen mangkat, Camilla jadi Queen,
Kedua, Sultan Kelantan kesayangan kamu orang semua angkat minah salleh ntah dari mana tah jadi Sultanah. fuuuhhhh!!!

Kau baru nak buat kenduri laki Rosmah masuk jel, tetiba 2 lagi Rosmah naik takhta. Hadoooiii---kesian kat kamu-urang semua. Aku pun heran kenapa Allah tak angkat orang-orang serupa kamu jadi Ratu. Kenapa Monster tu juga yang jadi Ratu. Tapi aku percaya Allah uji manusia selaras dengan ujian yang dia mampu terima. Means tu say orang macam kamu tak layak jadi Ratu. Tu je. Baru Allah uji, Taksuban korang angkat minah salleh jadi Sultanah sudah terus kau keluar hadis "if you can beat them, join them?" Geli-geleman pulak aku dengo hadis kau tu.

Aku ni hat monster ni pun tak pernah kuar hadis lagu tu bila kena tala dengan otromen korang bertalu-talu, sampai KO. Lebih baik aku pakai mentera "Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing, there is a field. I'll meet you there.”

****
Tetiba teringat satu cerita ni. Ini cerita betul. Masa tu aku kije kat Sabah. Kat sana aku ada BFF yang aku kenal melalui online. Pendek cerita BFF hensem, kalau bersanding dengan aku bagai pinang dibelah kapak. Knowing that masyarakat kita ni obsess dengan pinang dibelah 2, aku memang pandai ukur baju kat badan sendirilah,kan. Kawan je. Apa masalah?

Tapi tak, memang masalah besau kau! One of my office mate, bini seorang pengeran, bagi tau aku, "you tak sesuai dengan dia, kalau Dayang ni sesuai" Honestly guys masa tu aku memang sentap giler seh. Mujur ada orang Sabah nak balik Sabah, terus aku isi borang tukar mutual. Lepas tu, mak angkat aku meninggal, kebetulan, ada tiket air asia yang sangat murah, so aku gi Sabah. Kawan aku pesan, kalau ke Sabah jangan datang-  (ziarah) rumah BFF aku. If aku perlu penginapan, just call her and ai can stay with her. Ko rasa ada aku kesah?

Tetiber je aku rasa gatal jari nak watsap dia, nak tanya "akak ok ka Camilla jadi Queen of England, Nur Diana Petra jadi Queen of Kelantan?

Thursday, September 8, 2022

Kembali semula

Hari ini cerita pasal cerita reallah pulak. dah habis idea dah nak tulis kreatip. Tu le cam ner nak jadi penulis kreatip, kan. kejap je dia kreatip lepas tu dah hilang---

Cerita opis ni memang macam-macam. Terutama jenis yang annoying ni kan? Satu jenis yang suka up-up status kunun dekat opis tu dia soranglah yang kije betungkus-lumus ni. Tunjuk fail betembon, tunjuk komputer on, kat umah pun buek kije, memacamlah nak cerita dialah pekerja paling berdedikasi gitu. Saya ni pulak tak maulah ada rasa annoy-annoy ni,kan. tak sioklah,kan. Kita nak happy-happy je. kalau annoy-annoy ni mana kita suka. Tak maulah macam itu. 

So pendek citer semalam kawan saya tunjuklah ada sorang minah tu post benda yang gitu-gitu sambil dia analisa-psiko kunun minah ni kekurangan kasih sayang dan dahagakan perhatian. Saya back-up minah kurang kasih-sayang ni dan mengemukakan teori marketing yang kunun lagi kita post bebende begitu, lagi cerahlah laluan kerjaya kita.

Tapi tu, opkos le kengkawan saya tak boleh terima bebenda macam tu. Ada mamat ni sanggah saya dengan mengatakan, "saya tak perlu buat begitu untuk maju dalam kerjaya" amboi sombongnya. Tak kisahlah kita tengok je besok lagi 10, 20 tahun, kan. Zaman sekarang bukan pasal kualiti kerja sangat, kena pandai position kan diri kita, barulah orang nampak, kan? Jangan besok orang tak perasankan kau, kau pulak meroyan rasa tak dihargai, kan? 

Kat sini saya suka nak share benda yang kawan saya share dalam FB dia. Kawan saya jenis yang tak reti-tunjuk-tunjuk. Dia share benda yang sikit lebih kurang berbunyi begini (benda ni dia amik dari orang lain jugak) Kita tak tunjuk itu ini, itu bagus, tapi bila tengok orang menujuk kita mencebik. Baik kah kita. hah! kan? Iya macam kes kita orang hari tu, siap analisa psiko lagi, bahawa orang tu kurang kasih sayang. 

Orang baik macam saya dan rakan-rakan harus banyak muhasabah diri. Cara saya hari-hari saya kata mungkin mereka lebih baik dari saya. Saya bukannya baik sangat pun. Kata-kata ini sangat merbahaya pada keyakinan diri? Saya rasa lebih baik kita kurang yakin, kurang masuk campur dari kita menguasai segala, tapi tu orang lain tertekan kerana perangai kita. Saya tak mahu orang rasa tertekan dengan saya. Saya mahu orang happy, bersama saya. Itu harapan saya. Tapi tu saya pun tak pasti sekiranya ada ramai yang telah saya tekan, dalam perasan-feeling-feeling kunun saya ini jenis tak amik port pasal orang, ni.

Saya rancang each day before saya tidur malam saya mau berdoa agar tak de sapa rasa tertekan, tak siok, dengan saya. Dan juga andai tanpa saya sedari saya dah buat orang tak siok, orang berkenaan maafkan saya. Saya rancang lagi, untuk berdoa agar hati terpelihara dari perasaan meluat, benci, menyampah dan apa-apalah perasaan negetif yang bikin saya tidak happy.



Wednesday, September 7, 2022

Yang Mudah-mudah Saja

Sambung cerita kreatip lagi ya

Hidup ni sebenarnya mudah saja, kalu lapar makan, kalau mengantuk tidur, bla bla bla----

Hidup jadi susah bila kita nak orang lain ikut cakap kita. Dan jadi lagi sangat susah bila yang tak nak ikut itu anak kita sendiri. Sebenarnya tak susah juga jika kita let go aje anak kita tu, yang jadi susah tu bila kita tak boleh let him or her go just like that.

itu sahajalah saya nak cerita hari ini pasal si Boboi harapan saya tu.

Monday, September 5, 2022

Kenangan

Owh sebelum saya cerita pasal musuh yang saya tatang-dan selimut itu, saya mau mengimbau sedikit kenangan di daerah tegar anti-sekular-anti pembaharuan yang mana saya dikunci oleh orang bawahan saya sendiri. Masa itu mau sambut Aidil-fitri. Tahun itu sepatutnya saya beraya bersama keluarga mentua di Lembah Kelang. Bukan sahaja saya dikunci, wayar telefon pun dimatikan supaya saya tidak dapat meminta pertolongan luar. Mujurlah ada Mas Joko. Dia yang tolong saya. Instinct dia mengatakan saya dikhianati bila isteri menghubungi dia sesudah malam hari.

Saya agak marah juga dengan isteri, kenapalah dia tak mau minta tolong sama siJoko lebih awal. Tapi dia kata tak mau bikin gempar-gempar gitu. So, lepas tarawih, barulah dia hubungi Joko. Isteri pun ada instinct juga saya dikhianati orang bawahan saya. Ntah saya pun tak kuasa nak tanya pasal bebenda six-sense ini. Tak berapa minat mau tau. Biasa ini deria-deria ke enam ni orang perempuan punya kerja. Kita orang lelaki semua straight to the point, being objective and simple. Dok taakul sana-takakul sini, aish buang masa aje. Baiklah saya berjoging ke, berbasikal. Golf? Golf saya memang tak minat. Itu hobi orang kaya. 

Memang saya ada keahlian kelab golf bila saya menikahi isteri saya yang kaya, itu. Tapi buat apalah saya bergesel-gesel bahu dengan mereka yang menghina saya kerna mereka gagal bermenantukan mentua saya. Sedangkan geng itu juga yang mengelar/ memanggil isteri Zaitun. Kan sedap nama Zaitun itu. Saya pun mulanya hairan kenapa Zaitun, dan kenapa isteri tak senang dengan nama timangannya sendiri. Isteri cakap begini "Memanglah indah dan sedap, tapi Zaitun tu kan  Olive?" Bila dia tengok muka saya yang sangat blur dia jerit begini "ish awak tak pernah tonton kartun Popeye the Sailor moon lah tu!" lalu meninggalkan saya yang kebingungan. Nasib baik ada Joko, mamat itulah yang beri penerangan pasal Olive, Popeye dan Zaitun. Budak kampung macam saya manalah tahu Popeye ni, kan?

Pendek cerita, orang kaya memang saya tak suka, orang miskin lagilah saya tak suka. Saya percaya kalau orang miskin macam saya terima pendekatan barat-sekular, mereka pun boleh jadi berjaya macam saya. Tugas saya mensekularkan orang-orang miskin agar mereka juga boleh kaya-raya. Mengimbau semula kenangan lama, saya terkedu juga, bila lihat, orang miskin makin terhimpit hidupnya, yang kaya makin kaya. Berbagai agenda dan rancangan sudah saya lakukan, tapi begitulah juga dari mula saya berkhidmat sebagai pegawai kerajaan sehinggalah saya sendiri jadi Ketua Kerajaan keadaan kekal begitu juga. Susah-susah yang fokus sahaja untuk menkayakan anak menantu saya.

Saya tak mau mereka miskin dan susah macam saya dulu. Memang mereka semua kaya. Saya patut gembira, tapi ntahlah siang-malam saya susah hati juga. Susah hati andai saya tiada nanti, anak-anak semua kena sumbat masuk jel macam saya jel kan musuh-musuh saya. Tiada cara lain untuk mengurangkan rasa susah hati ini melainkan menaikkan anak saya sendiri sebagai Ketua Negara. Dengan itu tak akan ada siapa-pun berani membongkar kegiatan masa lampau keluarga saya.

Tapi itulah si Boboi ni dia macam tak reti-reti nak siapkan dirinya sendiri untuk jadi Ketua Negara. Siang-malam saya nak siapkan dia, saya jadi penat? Kau rasa saya ada masa untuk penat-penat?

Thursday, September 1, 2022

Obsessi----

Hari ini kita sambung kretip-kreatip psiko kuat brangan lagi---

Semalam saya sudah cerita macam mana lelaki sekacak saya boleh end-up dengan perempuan muka bini Popeye sahaja. Ko rasa tak ada cabaran ka bagi pihak saya? oowh banyak cabarannya. Ramai yang datang menguji tapi saya tetap bersama dia. Kata nista memang banyak, saya termakan budi, saya tumpang tuah, harta dan sebagainya. Tapi saya pekakkan telinga. Kenapa jadi pekak? Ntahlah. Yang saya fikir masa itu mau cepat pulang ke Malaya dengan segulung ijazah. 

Tanpa bantuan si Bini Popeye sukar saya nak capai semua itu. Setelah pulang kami bernikah. Buat majlis kecil-kecilan sahaja. Kerana saya perlu bergegas melapor diri sebagai Pegawai Daerah di Daerah kelahiran saya. Kebetulan ketika itu Daerah itu sedang agak bergolak dengan sentimen anti-sekular, anti-barat. Agak pening juga, tapi dengan berkat idea isteri, saya dapat menyelesaikan banyak masalah dengan mudah. Lalu saya ditukarkan daerah di sebuah negeri yang lagi dahsyat sifat kebenciannya terhadap pembaharuan yang cuba dibawa oleh jentera kerajaan.

Di negeri itulah saya rapat dengan Mas Joko. Dia ni kerja memang malas, tapi dalam hal melobi memang power. Saya belajar berpolitik dari dia yang menyebabkan akhirnya saya meletak jawatan dan bertanding sebagai wakil rakyat di dearah kelahiran saya. Saya ambil keputusan itu sebab isteri saya memang buntu otak nak membetulkan keadaan di daerah tersebut. Kau konar ikut tu, deme konar ikut lain, sungguh, memang sungguh susah betul jadinya, sehinggakan kemuncaknya saya kena kunci dalam opis oleh orang bawahan saya.

Itu puncanya saya letak jawatan dan pulang ke kampung halaman. Mujurlah tika itu wakil rakyat di daerah saya meninggal dunia. Melalui kabel besar mentua saya, tiba-tiba saja saya terpilih menjadi calon. Bukan tak ada calon lebih layak, demi memandangkan prestasi cemerlang semasa menjadi pegawai di sana. Saya terpilih. Menang itu memanglah sudah dalam gengaman. Bukanlah pasal faktor kacak, macam politikus hari ini yang perlu kacak. Tapi sebab parti yang saya wakili agak gah dan kuat. Sementalah mereka-mereka yang dulunya membuat onar, meniup api anti-sekular, anti-pembangunan telah isteri saya nyahkan. Jadi saya menang selesa dalam pemilihan tersebut.

Kerjaya saya dalam politik memang sangat cemerlang. Kerja senang aje, cukup dengan hanya tersenyum, singsing lengan gotong-royong dengan pengundi saya. Itu pun setahun 2 kali saja. Tika perayaan Aidil-fitri dan Aidil-Adha. Kerja ofis pula, kerja mentadbir, itu sangat senang sebab semuanya isteri saya yang siapkan. Dialah sebenar-benar wakil rakyat. Saya ini puppet sahaja. Tapi langit tak senentiasa cerah. Musuh politik memang ramai. Ramai sungguh nak menjatuhkan saya. Tapi saya steady saja. Semua isteri selesaikan. Pulak itu dibantu dengan Mas Joko yang memang sangat mahir dalam bidang ini. 

Namun cabaran paling getir bila saya berhadapan dengan satu musuh dalam selimut yang saya selimutkan dari dia mula bertatih lagi. Dia mau mencabar saya, tika saya belum bersedia untuk berundur. Kenapa saya tak bersedia? Itu nanti kita cerita kemudian---kalau saya rasa rajin mau berceritalah.   


Tuesday, August 30, 2022

Ai is Suspek ---

Hari ni cuti patut aku pergi dobi cuci-alas meja opis, tapi rasa macam malas pulak. ntah tak tau napa malas nau rasanya hari ni. Ni effect air kencing babi terbanglah ni he he--- aku bengang? ntah tetiba terberangan nak menulis kreatip. he he tetiba je. lepas menulis pagi ni, aku fikir balik---is the puak belah Kelantan is the culprit? The brain? Aku fikir tak juga. Derang tu opportunis je. The real brain behind this lousy brain idak le dia. Ada lagi otak tua ketuat yang degil mau jurai keturunan dia jadi PM. Kalau otak tua ni memang ngamlah dia yang behind everything. Dia memang culprit. Memang cocoklee tu. tetiba aku terfikir scne ini----

Cuaca hari ini sangat dingin sedingin hati aku. Rasa mau bunuh diri. Pengajian geografi alam ni sangat susah aku nak hadam lelebih lagi dalam cuaca sedingin ini. Aku pun tak tau macam mana bapak aku boleh dapatkan biasiswa cuaca-cuaca ini. Kalau boleh aku nak jadi pelakun hero tamil cerita MariaAlam yang aku suka tu aje. Siok jadi Hero spy ala-ala James Bond ni. Uits aku jadi agen spy terhebat Asia. Mengintip sana-sini, misi mengintip seentero dunia. Tapi tu begitulah hidupku sudah tersurat tercampak di benua sejuk ini duduk dalam library, duduk dalam kelas, menghadam kuliah yang sukar bagi akal tu mencerna.

Tetiba aku disapa sigadis hodoh rupa bini popeye. Ish bini popeye ni beria benar dia mengusha aku. Rasa nak baling aje dia jauh-jauh, tapi kalau ku baling, ada nak tak siap gak tugasan aku ni. Dah la ni final year. Kalau tak kerana dia dah lama aku bungkus kain baju balik Malaya. Tahankan ajelah ek. Aku pun bukanlah minat sangat nak bekawen, bercouple pun. Iya aku tau aje jantan hensem, ramai pempuan tergila-gilakan aku. Aku ni kalau casting felem MariAlam versi Malaya memang boleh ganti Jins Samsudin pun. Aku lebih hensem dari dia. Tapi nak wat cam ne dah bapak aku hantar aku blaja kaji-kaji cuaca. Terpaksa aku kaji jugak,lah kan.

Napa aku tak minat nak kawen? Alah pempuan negeri sejuk beku ni, murah bebeno, senang benau tergoda dengan kehenseman aku. Aku kalau dah murah-murah sangat ni memang aku geli tekak nak layanlah. Hada tu muka je cantik, tapi bukak kain, mak ai bau hamis semacam. tula bila sejuk-sejuk, malas nak mandi, kalu kencing berak main lap-lap aje. Kalau dah mengawan, memang pakat tak mandi lah. Sejuk. Aku ni lelaki yang sangat pembersih. Ko rasa dengan cuaca yang sejuk, aku ada selera ka nak mengawan, lepas tu kena mandi. Baik aku pening-peningkan kepala aku dengar kuliah kaji-kaji cuaca. Masa tulah aku rasa syukur dihimpit bini Popeye ni.

Sekurang-kurangnya betina-betina muka cantik, pantat hamis ni takut nak dekat dengan aku. Kenapa dema takut, Bini Popeye ni bukan sebarang pompuan, muka hodoh, tapi anak orang kaya, lagi berpengaruh Malaya no. Aku lelaki hensem yang realistik, sebodoh-bodoh aku dalam kelas kaji-cuaca tapi dalam hal kaji pempuan aku tak bodoh. Biar muka tak cantik, tapi wangi luar dalam. Bersih, kaya, terhormat keturunan, kaya raya. Dari harap je cantik, jurai keturunan habis barai untuk jadi bini aku.

Bab kaji pempuan aku memang terro---aku selalu ingat pesan ustaz tak cantik tak pe, tutup lampu, pempuan ni kalau dalam gelap cantik ke tak cantik, sama je rasa dia. Yang heboh sangat nak cantik tu dah kenapa. Yang penting, bau kena wangi, tak guna cantik, tutup lampu, barai semua, bau sepat kering, bau ntah apa-apa tah. Berpeluh bau tengek kalah bau babi.

so itula mula kalau kau gian sangat nak tau kenapa aku yang hensem macam hero James Bond, boleh end-up dengan muka-muka bini Popeye je. Sekian.

 

Babi Terbang

 Hari ni kecohla pasal KGT seratus hengget, sampai ada yang dah berangan bertanya lepas tak installment nak beli itu ini. Memasing including me ingat 100 hengget tu snowball effect. Seriusly. Nasib baik group watsap jenjiran clearkan yang ianya one-off je. For snowball, kajian lanjut akan dilaksanakan. Ish! aku tak kata bapak Dak Dafi tu pembohong, pembelit, babi terbang, tak. Bapak dia aku memang 100% percaya jenis orang yang lurus dan baik. Cuma aku heran jak nape la ni suka benau pakai baju jenama internasional. Kan lebih baik pakai baju brand kek kueh lapis, ais kacang campur macam masa kobid doluuu.... semua orang suka, dan tertunggu-tunggu, hari ni Pak Long Mail pakai baju apa.

Tapi tulah bila berkawan dengan dengan geng-geng babi, memang gitule engkau. Jadile engkau juga serupa babi. Kawan PM memang 2x5 je dengan barisan babi yang dulu he he. Kenapa aku kata babi, sebab ko piki logik la. Dengan GST pada kadar 6% ek, pun gomen di bawah PM GST boleh bagi 1 KGT je. Kita semua tau PM GST adalah PM Cash is KING. Dan aku rasa dia je (so farla) ada otak macam mana nak betulkan kerosakan yang telah dilakukan oleh Atuk Karala and his kroni.

Tapi kau dah sumbat dia dalam penjara. Kau tukar dengan Pak Long puppet. Siapa blakang Pak Long? Aku tak sangat rasa Abah is behind Pak Long. Mungkin Abah lead, but the one that lead not tentulah bukan abah's brain. Aku tak kisahpun is lepas ni orang tu jadi PM. Tapi kalau orang tu perasan otak dia lebih bagus dari PM GST dia memang babi,lah.

Why ai said otak dia level babi je? Sebab strategi dia sangat babi. Why babi, sebab siang tadi aku memang dah kena kencing pun. Ya betul, habis lencun aku kena, sebab memang serius aku percaya that 100 hengget has a snowball effect. Bukan aku je bahkan semua geng opis yang memang orang Ketua Audit Negara, yang almost 100% of us has a degree in accounting berkata "mustahil, 2024, kenaikkan turun balik (minus 100 hengget) ke tangga lama" Dalam erti kata lain kita langsung tak ble brain orang sebaik Pak Long Mail boleh putar-belit kalah belitan anaconda. 

Hah kau, bila bukak watsap group kejiranan barulah sedar dah kena kencing. Kau tau kul brapa aku baca group hah pukul 3 pagi. ko bayangkan brapa lama aku tak sedar yang aku dah kena kencing. Tu lah dah siap tidur-malam dah, ko. Tidur dengan kecingan babi yang berterbangan diruang angkasa Putrajaya. He he---Kau yang duduk luar Putrajaya tu, ada yang kena kecing macam aku juga ka? he he---sama-samale kita basah mandi air kencing babi ek. Sampai tertido-tido, enak dibuai mimpi gaytuuuu---

Hadoiii boleh pakat gelak ajelah pepagi ni ek, memikio kebodohan sendiri----

Sekadar gambar hiasan je---dari kosong x bergambar,kan?

I got nothing against the Kelantanis, tapi aku rasa if you are from balik-balik belah sana, aku memang suspek derang ni (some of them, not all of them---some, small amount of them) ada sikit mental lah---fefeeling bla bla bla---bila derang dah fefeeling tu, boleh bikin porak satu ofis, apatah lagi satu negara. Bayangkan rumah dah siap bukan pahat je berbunyi, rumah betukar owner, bertukar bentuk desing pun boleh jadi. Memang kita pening dengan permainan kaki-kaki politik ni.

Nak kata genius, kita belah pantai barat ni IQ wise sikit lebih kurang je, tapi idakle kita mengalami delusi macam delusi Kak Wan yang percaya laki dia will gonna be PM no matter wat. Kita balik-balik belah pantai barat, menuju Selatan still respek, TMJ, walau lanun, has the rete to lead, it is PMGST's brain that some how correct wat ever benda mengarut Atuk dah bikin. It is his brain who bring Proton X70, better version of proton, after Proton has repeatedly come out with stupid model like kereta mayat, kereta kebal, and wats not. Kita tak le gian berpolitik yang menjatuhkan orang itu, orang ini, demi menaikkan orang kita, dan kawan-kawan yang kita suka.

We don't berangan yang we are the CHOSEN ONe. Kitalah patut jadi PM, bukan DIA-DIA atau DIA. KITA-KITa-KITa, walau umur macam kita ni patut dah bersara dari berpolitik. Kau menang hari tu pun pasal kencing-sana-kencing-sini, pastu tak sampai setahun dah tumbang dah, memang sah tak mampu tadbir negara. Balik gi bawak betaubatlah, kasi can orang Muda Lead, dari melobi-sana-sini, bikin empty misleading promises. Nanti kau dan keturuanan kau jugak habis jadi sewel macam Kak Wan bini Abang NON. Kesian anak-anak kau juga, buka akaun media sosial, x de follower, seropa macam aku, tapi mati-mati percaya jurai keturunan kaulah yang akan jadi PM bina Negara Mawaddah Rahmatan lil Aaalamin bla bla bla he he---tak ke mengarut - Gila babi-terbang namanya tu?

Mawaddah ke Mawardah, ke takkan boleh bercampur aduk dengan janji-janji-berputar-belit, macam janji KGT kau siang tadi, macam tak takkan bercampurnya air dengan minyak, tau. Kalau bercampur jugak alamatnya Mawardah gila 7 keturunan. Itu sumpah aku sebab dah bikin aku tidur nenyak dengan kencing BABI kau siang tadi. he he he

Aku marah? idak eh---saja menyumpah. Serius ai is tak marah langsung pun. Tapi aish geram tu memang ada. Anoyinglah dengan puak-puak balik-balik belah sana ni. Bila fikir gelagat dan kelaku derang ni memang patut kena sumpah je. Kalau tak gila macam Kak Wan Bini Bang Non, gila macam Janna Nick pun jadilah---gila menjual kisah mental dia demi like dan populariti demi kelangsungan kerjaya dalam industri hiburan. Keturunan kau Industri apa? Industri Perkhidmatan AWAM dan politik ajelah yang keturunan kau boleh pegi cari makan, kan?