Sunday, August 20, 2017

99 Pesan Guru

Orang kata mengumpat itu tak baik, tapi kita mengumpat juga. Bila dua orang IQ Ahmad Maslan bercakap pasal orang lain kami kata "we seek to understand",  manalah tahu kefahaman kami tadi akan menjadi sesuatu yang boleh ubah dunia untuk jadi lebih baik.

Apalah yang kami umpatkan? Apalah lagi kalau tak masalah seksual. Kawan saya heran macam mana orang macam saya boleh berpuasa sepanjang hidup. Saya rasa bualan kami ialah untuk dia mengorek-korek rahasia berpuasa, saya.

Kalau saya kata rahasianya surah AnNur ayat 30, 31 rasa macam tak logik. Bagaimana kita nak halang dari memandang. Akhirnya saya bilang begini:-

Apa kata saya herot-perotkan hierarki Maslow dengan meletakkan seks sama ada di tengah atau di atas sekali. Jadi buat masa ini saya sedang struggle untuk mencari makan, membina "rumah" mencari keselamatan diri dan juga untuk rumah kediaman saya. Kalu seks jadi keperluan sama macam keperluan memakan nasi, tentulah kalau tak makan saya mati, kalau tak bersenggama saya mati, juga,kan.

Bila saya dah cukup makan, rumah ada, sekuriti pun ada, saya mencari pula keselamatan psikologi. Disebabkan mutahir ini banyak pula cerita yang saya nampak orang jadi mereng pasal pasangan mereka, jadi macam mana ini? Macam mana saya nak selamat psikologi dari diancam oleh teman tidur saya?

Susah-susah, saya terima sahaja celibacy sebagai mana saya menerima gay dan lesbian seadanya. Saya tahu aliran ini akan mendatangkan kemarahan Nabi yang sukakan ummatnya yang ramai. Tapi saya tahu Nabi bukanlah seorang yang pemarah. Baginda pasti faham.

owh by the way, sapakah yang kami umpat-umpatkan itu? Sapa lagi, selebriti ustaz terkenal tanah air leeerrr yang kecoh berbini-seksi-tapi tak diusiknya. Guru saya kata, selebriti dah jual emansipasi dirinya pada masyarakat, jadi tak ada masalah nak memperkatakan orang yang dah memperdagangkan cerita hal peribadi dia sampai hal-hal dalam kayen untuk hidangan khalayak umum, itu.


Nota:-

Cerita ini hanya rekaan semata-mata tak ada kena mengena dengan yang hidup atau mati.

No comments: