Monday, April 10, 2017

Cerita Cinta???

Ini semua cerita khayalan aje ni. Bila orang sibuk cerita pasal cerita cinta, putus cinta saya pun nak cerita juga, biarpun sekadar khayalan....

Ceritanya bermula begini, saya jumpa dia masa chatting "online" biasalah zaman-zaman chat-kampung-ku ntah apa-apa tah ya... chating-chating tukar gambar lepas tu nak dating. Cerita saya ni selalu bila hantar gambar mesti kena rejek, kalau lepas...., bila saya cakap saya mental jer terus lepas tu derang menyepi tanpa khabar berita.

Tapi yang ini mula-mula macam ok sangat, awal-awal dah cakap mental pun dia janji nak jumpa lagi. Tapi tak tau apa jadi dia mungkir. Saya dah kena beberapa kali, jadi saya tak heran dahlah. Maybe in between dia dah jumpa yang lebih baik dan lebih cantik, he is having a second thought, ka. In between juga ada beberapa perkara perselisihan nilai, ideologi dan pegangan. Longgar cincai---liberalnya--, di pihak saya. Saya menyukai sesuatu yang ringkas dan kontemporari. Seni tradisi lit-lat-lit-lat ni kalau leceh sangat tolak tepilaaaa. Totok---warak---berstruktur---hardworking---teliti---disiplinnya, dia, mencintai seni dan tradisi. Saya seorang yang free-spirited, sedangkan dia seorang yang jenis follow--rule--ketat-ketatlah.

Pensyarah rupanya dia. Saya mati-mati ingat dia aktivis, pemuisi/penulis lucah yang hidup bergelandangan dengan unemployment benefit di Negara-negara Nordic sana hihihi....Ala-ala aktivis Hishamudin Rais, ka, Dr Sam Saya Anak Malaysia ka? Hati rasa tak sedap bila dia pulak tunjuk gambar dia. Aik, apa pasal rupa macam tok Bilal tukang sapu, tukang bentang sejadah masjid kampung jak ni? Tak ngam langsung dengan angan-angan saya nak temankan dia buat gig di Pasar Seni baca puisi lucah mencarutkan pemimpin-pemimpin tak senonoh, lepas tu kena kejar polis hahahahaaaa.....Harapan saya hancur berkecai kompem bila ex-classmate dia cakap, dia kat sekolah dulu imam, bukan Bilal! Mak tuan aiiii bertakuk-takuk lebih tinggi dari jangkaan dan sangkaan saya...

Saya tertipulah bila dalam online dia macam brutel, rebel, gitu,kan. Hingat tadi seniman Jalanan,kan. Tapi bila kita tengok jer kengkawan online dia yang lain semua spesis-spesis perempuan-lelaki baik penjaga pintu syurga. Pensyarah-pensyarah. cikgu-cikgu yang tepu teori, tapi tak berpeluang mempraktikan, menerapkan teori-teori baik buku teks etika ke dalam masyarakat yang kian mereput nilai, akal-budi---seni-budaya luhur Timur, maunya tak menangis-wal-frust menonggeng. Mustahil,lah dia nak ikut telunjuk saya,kan. Tapi I give up to 3 shot jugalah....merayu-rayu bagai,kan. Just tulis emel jer telling him to "jaga-me". Tidakla I laid out any plan ka hapa,kan. Idak pun cerita berangan hapa,ka, kan. Buat malu aje nak cerita angan-angan kita,kan. Kalau cerita cinta buku fiksyen bolelah,kan.

No comments: