Thursday, December 10, 2015

Masih Berharap....

Sebelum ini saya kata pasukan yang mau Najib berundur sudah rentung. Bahkan kerentungan ini berlaku lama dulu semasa dalam bulan puasa lagi. Pun begitu mereka masih mampu membina persepsi-persepsi buruk terhadap Najib. Dalam erti kata lain usaha demonise Najib masih pada tahap yang memberangsangkan. Believable. Pula tu usaha ini diketuai oleh Tun Mahathir sendiri. Seorang Negarawan unggul yang ramai percaya dia ikhlas menegur demi rakyat.

Lama-lama-lama.....lepas tu orang mula muak dengan benda-benda ini, sebab Najib tak jatuh-jatuh juga dan pensimpati-pensimpati sama ada ikhlas atau ada udang disebalik batu mula mengeluarkan banyak fakta kegagalan masa Tun memerintah. Lepas tu macam-macam lagilah,kan. Pendek kata sapa lagi yang boleh ko harapkan untuk mementang Najib?

Bagi mereka yang masih mengharap Najib berundur, mereka masih begitu, berharap dalam masa terdekat ini TMY akan umumkan untuk bertanding jawatan Presiden UMNO dan menang. Kita tunggu ajelah. Bagi Najib kalau sungguh TMY mau bertanding, beliau boleh saja umum "tak ada pertandingan dalam PAU yang ini. Apa susahnya.

Ada juga yang nak berkait, bersangkut harap dengan Gabenor Bank Negara. Katanya Gabenor Bank sudah meletup sama Najib. Kalau rajin jemputlah ya baca apa yang ditulisnya di sini, dan lepas baca yang itu, bacalah juga apa ditulis oleh main stream media.

Ni mak nak cerita, satu cerita dulu-dulu....dulu, sangatlah dulunya sampai mak pun lupa tahun berapa. Yang mak ingat, orang opis mak kalau bertembung biasa mereka ucap "assalamuaikum" tapi pada masa itu, mereka tukar ucapan salam jadi "16 September". Bila 16 September berlalu begitu sahaja tanpa ada apa-apa perubahan pada pucuk pemerintahan negara, mak seorang kerani cabuk yang lekeh ni, menempelak seorang pegawai yang suka baca berita politik dari internet. Mak cakap begini sama dia "Itulah tuan, dulu orang baca Utusan, baca NST, tengok TV3, tuan kata orang bodoh, tak tau internet. hah tengoklah tu percaya sangat sama internet, mana 16 September tuan tu. Dan 16 September bertukar semula jadi "assalamuaikum" Alhamdulillah. Happy ending untuk mereka yang baca tonton mainstream media.

Yang ini punya cerita macam mana pula. Tidak mengapalah kita tunggu kasi chance sampai berakhirnya 2015. Manalah tau ada sebuah mukjizat akan berlaku yang bakal menyaksikan kita dapat PM baru. Kalau tak bagilah masa tak lama 2 tahun aje lagi,kan. Kalau kawan-kawan diseberang sana sudah rasa tertekan sangat, dah terinaya sangatlah nih... bolehlah solat banyak-banyak minta (SSKM) Sabah Sarawak Keluar Malaysia.

dapatan terbaru dari Muka Buku saya.....

LSSR sudah declare game over, tapi jangan caya sangat only tolol yang percaya LSSR hihihi,kan

Raja Petra juga cakap benda sama... Malaysian Insider pun sama juga...tunggu apa Sarawak Post kata baru soheh boleh caya...apa pun kita tunggu 2016 apa lagi bentuk peluru yang bakal diledakkan. Jangan angin gila naik kepala, peluru betul yang meledak udahlah ya nauzubillahiminazalik.


No comments: